Zeer onterechte nederlaag vrouwen 1

Assist: Megan Klos

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

26 maart 2016 11:00

Dezezonnige  zaterdag stond de wedstrijd tussen de nummers twee en drie van de ranglijst op het programma. Onze meiden bezetten tot voor deze dag de tweede plek met 5 punten voorsprong op nummer 3 Soccer Boys en 7 punten voorsprong op nummer 3 Hazerswoude. Echter trok op de avond ervoor nummer 4 DWO zich terug uit de competitie. Hetgeen betekende dat wij drie wedstrijden voor het einde van het seizoen zwaar gedupeerd werden. Wij raakten hierdoor 6 punten kwijt, omdat wij twee keer van DWO gewonnen hadden en onze twee concurrenten beide maar 3, omdat zij een keer van DWO verloren hadden. Hierdoor was onze redelijk veilige tweede plek ineens weer haalbaar voor onze concurrenten.
Onze meiden speelden vandaag dus in Bleiswijk tegen nummer 3 Soccer Boys, dat ineens dus nog maar 2 punten onder ons stond. Van verhalen hadden wij vernomen dat het ook een zeer geduchte tegenstander zou zijn.
Zeer scherp begonnen onze meiden daarom aan deze wedstrijd. Vanaf minuut een was het constant Moerkapelle wat balbezit had op de helft van Soccer Boys. De eerste twintig minuten kon Soccer Boys de verdediging nog goed gesloten houden en bij een spaarzame uitbraak kwamen zij zelfs op 1-0. Een voorzet vanaf rechts kwam bij de spits van Soccer Boys. Mirjam was iets eerder bij de bal maar kwam in botsing met de spits. Deze viel en kreeg een gemakkelijke strafschop. Deze werd ondanks dat Shirley in de goede hoek dook binnen geschoten.
Dit was het sein voor onze meiden om een tandje bij te zetten. Het eerste echt gevaarlijke schot was in de 24e minuut van Jessica. Helaas kon de keepster de bal nog net tot corner verwerken.  Zes minuten later een goede steekbal van Lisa op Daan, maar haar schot uit de draai ging net voorlangs. In de 32e minuut een pass van Jennita op Lisa. Zij lostte een gevaarlijk schot dat voor de keeper onhoudbaar leek te zijn. Helaas werd de bal van rchting veranderd en wat volgde was een hoekschop. Deze werd genomen door Lisa en Britt kopte de bal net voorlangs.
Weer een minuut later opnieuw een schot van Lisa, maar helaas iets te zacht, zodat de keepster de bal kon vangen.
Na een nieuwe corner werd de bal nu door Lieke op doel gekopt, maar deze miste wederom teveel kracht en kon verdedigd worden. In de 44e minuut een vrije trap van Lisa, die over de keepster werd geschoten. Helaas stond er nu een verdedigster van Soccer Boys op de doellijn, die de bal daar weg haalde. In de laatste minuut voor rust nog een lob van Lisa, maar de bal had net te weinig hoogte, waardoor ook deze bal gevangen kon worden.
In de rust werd gesproken over de onterechte achterstand, maar dat we vol door moesten gaan en dat kansen zouden blijven volgen.
Zo was het ook. In de 48e minuut een pass van Daan op Jennita die 1 op 1 naar de keeper ging. Helaas kreeg de keeper een voet tegen de bal, waardoor we weer geen doelpunt maakten. Een minuut later een schot van Daan. Deze werd geblokt en kwam voor de voeten van Viev. Haar schot werd ook weer geblokt op de doellijn. Via de speeltser van Soccer Boys kwam de bal weer bij Daan, maar haar schot ging voorlangs. Nog een minuut later kwam er alweer de volgende grote kans. Het schot van Lisa werd net gevangen door de keepster. In dezelfde minuut had Moerkapelle de bal alweer veroverd en kreeg een hoekschop. Deze werd weer goed genomen door Lisa, maar Britt ontbeerde het geluk. De bal werd net over de kruising gekopt.
Nu pakte Moerkapelle even wat rust met balbezit maar even minder grote kansen. In de 70e minuut werd een gevaarlijk schot van Daan weer net geblokt.
Moerkapelle ging steeds meer risico nemen en uit een spaarzame counter ging de rechtsbuiten van Soccer Boys op Shirley af. En waar wij al vele kansen nodig hadden deze middag wist Soccer Boys meteen te scoren, 2-0.
Vanaf de aftrap bleven onze meiden toch weer gelijk de aanval zoeken. Lisa ging op de laatste vrouw af en schoot op doel. Helaas zag ze niet dat Jennita helemaal vrij naast haar stond om de bal binnen te schieten.
In de 75e minuut was het Viev die nog een keer alleen op de keeper af kon, maar ook nu wilde de bal er niet in. Een minuut later volgde dan toch weer de aansluitingstreffer. Een pass van Megan op Daan, die de bal controleerde en onder de keeper door schoof, 2-1.
Nu ging Moerkapelle achterin een tegen een spelen en hierdoor kreeg Soccer Boys nog een grote kans. Nu was het Shirley die de bal wel goed tegen hield, waardoor we mochten blijven hopen op een punt.
In de 85e minuut de laatste kans van Jennita, maar zoals heel deze middag was het geluk niet aan onze zijde.
We denk ik onze beste wedstrijd van het seizoen gespeeld en toch verloren. Dat voelt heel zuur. Zeker doordat we nu ineens derde staan, met de nummer 4 nog maar 1 punt achter ons.
We moeten dus nog vier wedstrijden vol aan de bak om onze tweede plek weer terug te veroveren, maar als we dezelfde passie,inzet en beleving op de mat kunnen leggen als deze middag heb ik daar veel vertrouwen in.
Barry