Vrouwen 1 hersteld zich goed van kater

Moerkapelle VR1

Zwervers, IJVV de VR1

Britt Dukker (schot)
Lisa van den Hoven (afstandschot)

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

2 april 2016 12:00

Bart Klos

Na de kater van het verlies een week eerder tegen Soccer Boys, moesten onze meiden zich vandaag opladen voor een wedstrijd tegen IJVV de Zwervers. Een ploeg die niet hoog op de ranglijst stond en waar uit met 1-3 van gewonnen werd.

Vanaf minuut een bleek vandaag echter dat Moerkapelle veel sterker zou zijn deze middag. Alleen werden de kansen vandaag wel in doelpunten omgezet?
Vanaf de aftrap direct de eerste aanval, waarbij Megan de bal diep gaf op Danielle. De keepster was echter buiten haar 16-meter net iets eerder bij de bal om hem weg te schieten. Deze kwam echter weer bij Megan in haar voeten terecht en zij schoot de bal in een keer over de keeper heen op doel. Helaas ging de bal net naast. Niet veel later was het Viev die over de zijkant doorbrak en de aan Lisa gaf. Haar schot van net buiten de 16 was te zacht om het de keeper echt moeilijk te maken. In de 7e minuut een zelfde situatie, waarbij Lisa Jennita de diepte in stuurde. Haar voorzet kwam bij Viev, maar wederom was het schot te zacht. In de 11e minuut een wat grotere kans. Een voorzet van Viev op Lisa. Zij schoot de bal vanuit de draai op doel, maar deze rolde net langs de verkeerde kant van de paal. In de 13e minuut een eerste wapenfeit van onze tegenstander. De linksbuiten mocht vrij naar binnen trekken en haar schot op doel ging een centimeter of 30 naast het doel van Shirley.
In de 20e minuut weer een diepe bal. Iets waar IJVV het vandaag heel lastig mee had, met name op de snelle Jennita kregen ze geen vat. Ook nu was de keepster iets eerder bij de bal, maar deze kwam nu bij Lianne in de voeten. Zij schoot ook de bal weer direct over de keeper heen. Helaas ging ook nu de bal weer naast.
In de 29e minuut een misverstand tussen Shirley en Mirjam, die de bal naar elkaar speelden. De rechtsbuiten van IJVV zat er goed tussen en kon alleen op Shirley af. Haar schot over Shirley heen, werd nog net met de vingertoppen aangeraakt, waardoor de bal naast ging. Een minuut later viel dan toch de verdiende 1-0 aan de andere kant. Na een afgeslagen aanval kwam de bal bij de keepster van IJVV in de voeten. Zij schoot de bal echter zo bij Jennita in de voeten. Die ging hierdoor alleen op haar af en in plaats van voor eigen succes te gaan, legde ze de bal breed op Viev, die voor een leeg doel de bal binnen kon tikken. Moerkapelle wilde meer en drukte direct door. Nog geen twee minuten later werd wederom Jennita alleen op de keepster afgestuurd. Zij schoot iets te vroeg, waardoor de keepster de bal kon tegenhouden ten koste van een corner. Deze werd genomen door Lisa en ingeschoten door Britt. Haar schot werd van de lijn gehaald en kwam bij Lianne terecht. Zij legde de bal weer keurig terug op Britt die alsnog de 2-0 binnen schoot. In de 38e minuut weer een goede Moerkapelle aanval. Annemarie speelde Lisa aan. Zij legde de bal breed op Viev, maar haar schot ging recht op de keeper af. Twee minuten later de situatie andersom, waarbij Viev de bal aan Lisa gaf. Nu was haar schot recht op de keeper af.
Waar Moerkapelle de wedstrijd volledig onder controle leek te hebben, hielpen we IJVV net voor rust toch terug in de wedstrijd. Een diepe op het oog ongevaarlijke bal, werd als zeer zeldzaam momentje verkeerd beoordeeld door Britt. Hierdoor kon de rechtsbuiten alleen op Shirley af. Haar schot ging net iets te hoog voor Shirley om redding te kunnen brengen 2-1. Moerkapelle was even van slag en het was prettig dat Shirley twee minuten later een ander schot van IJVV wel kon tegenhouden.
Na de thee kwamen onze meiden wat slap de kleedkamer uit. Het eerste kwartier na rust was dan ook niet best. IJVV kreeg hierdoor zelfs nog een aardige kans, maar gelukkig ging het schot van de linksbuiten naast.
Moerkapelle bleef worstelen tot de 59e minuut. Lisa kreeg de bal in haar voeten en haalde van 19 meter uit op doel. De bal vloog schitterend in de bovenhoek. 3-1. Nu waren onze meiden weer vol bij de les. Twee minuten na de 3-1 een actie van Jennita die de bal aan Lieke gaaf. Haar schot leek naast te gaan, totdat Viev bij de tweede paal opdook en de bal bijna alsnog het doel inliep. Een klein minuutje later werd dan toch de wedstrijd definitief in het slot gegooid. Er kwam een schiiterend een-tweetje tussen Daan en Jennita, waarbij laatstgenoemde de bal tegen de touwen jaagde. Hiermee kreeg zij loon naar werken. 4-1. Na weer een schot net naast van Jennita na een voorzet van Viev, volgden de laatste twee gevaarlijke wapenfeiten van IJVV deze middag. Eerst een schot van de linksbuiten waarbij Shir goed in de hoek lag, maar niet in actie hoefde te komen, omdat de bal naast ging. Een paar minuten later een vrije trap van IJVV die uit het niets voor de voeten van de spits kwam. Zij schoot de bal in de korte hoek, waar Shirley de bal redde.
In de 10 minuten hierna voetbalde Moerkapelle contant op de helft van IJVV, Dit leidde nog tot gevaarlijke schoten van Lisa, Viev, Esther en Jessica Steenkamer. In de 78e minuut viel de 5-1. Na wederom een een-tweetje tussen Viev en Lisa, schoot Lisa de bal tegen de touwen.
De laatste grote kans volgde in de 88e minuut. Annemarie onderschepte de bal op het middenveld en speelde op het juiste moment Lisa aan. Zij schoot weer hard op doel, maar de paal stond een derde goal van haar in de weg.
Uiteindelijk dus een dikverdiende overwinning. Nog drie wedstrijden te gaan. We gaan er het beste van maken, beginnend volgende week tegen BSC.
Barry