Moerkapelle 3 weet weer niet te winnen van Sparta 2

Mannen zaterdag, 3, 4e klasse 10

23 januari 2016 12:30

Jan Hof

Afgelopen zaterdag 23 januari 2016 speelde Moerkapelle tegen Sparta 2. De uitwedstrijd werd de maand ervoor onterecht 1-0 verloren. Deze wedstrijd zou natuurlijk anders gaan verlopen hoopten de Moerkapellenaren en belangrijk om te vermelden is dat Richard Koole opnieuw in de spits mocht starten. Na een goede wedstrijd vorige week waarin 3 punten werden behaald, kreeg de jonge Koole opnieuw het vertrouwen van Barry en Patrick. Zijn broer daarentegen koos ervoor bij het 5e te spelen en zou pas de 2e helft aanwezig zijn. Nog veel belangrijker om te vermelden is dat Amrit helaas afwezig was. Hierdoor kon hij naast zijn goede spel ook het verslag niet schrijven. Deze taak gaf hij eenmalig over aan Frank, maar we hopen dat Ammie volgende week weer van de partij is.  Moerkapelle hoopte dus op revanche op Sparta en ging met volle overtuiging de wedstrijd in.

Dit leverde in de 1e minuut direct een kans op voor Mark. Hij schoot op doel, maar de keeper wist deze bal tegen te houden. De wedstrijd ging op en neer waarbij ook de Spartanen wat kansen wisten te creëren. In de 14e minuut sloeg het noodlot echter toe. Richard Koole moest met zijn nieuwe rol in de spits het veld verlaten door een blessure. Frank kwam in zijn plaats het veld in.

De hele 1e helft bleef het gelijk opgaan, maar Moerkapelle had moeite met de bewegelijke middenvelders en spitsen van Sparta. Vaak waren zij net een stapje eerder, waardoor Moerkapelle veel achter de tegenstander moest aanrennen. Ondanks het overwicht van Sparta wisten beide teams geen grote kansen te creëren, waardoor de ruststand 0-0 bleef.

Moerkapelle zou 2e helft compacter gaan voetballen, waardoor Sparta minder ruimte op het middenveld kreeg. Dit lukte redelijk. Er kwam meer evenwicht tussen de twee teams, maar toch wist Sparta uit het niets te scoren. De spits die wel of geen buitenspel stond, wist de bal na een redding van Derek binnen te tikken. 0-1. Dit gaf Moerkapelle voldoende reden om volle bak vooruit te voetballen. Met de wind in de rug werd Sparta volledig onder druk gezet. Hierdoor ontstond er onder andere een kans voor Timme, maar die schoot de bal in de handen van de keeper.

Om nog meer druk naar voren te geven werd de geblesseerde keeper Arian als spits ingebracht in plaats van Barry. Na een niet al te beste voorzet van Frank, kreeg Tim de bal plotseling voor zijn voeten, maar ook zijn inzet wist de keeper van Sparta tegen te houden. De tijd begon te dringen en ook al verdiende Moerkapelle zeker een gelijkspel begon het erop te lijken dat er niet meer gescoord zou worden. Hierdoor besloot Derek als keeper zijn eigen doel te verlaten en met een corner mee naar voren te gaan. Na een fantastische corner van Sander Koole, die de laatste 5 minuten nog mee mocht doen, kreeg Derek de bal perfect op zijn hoofd. Hij knikte hem hard de hoek in, maar een oplettende verdediger bij de 2e paal kopte de bal weg.

Eindstand 0-1. Opnieuw onterecht van Sparta verloren, maar het was een wedstrijd waarin iedereen keihard voor elkaar geknokt heeft. Met het verbeterde spel sinds de winterstop zal Moerkapelle zeker nog punten gaan halen in de 2e seizoenshelft. Dit kan volgende week al gaan gebeuren uit tegen Zestienhoven 4. De thuiswedstrijd werd overigens ook al 0-1 verloren. Voldoende reden dus om volgende week 3 punten mee naar huis te nemen.

Opstelling:
Derek, Michel (55e min. Lars), Barry (70e min. Arian), Jop, Patrick, Jan-Jaap, Alex, Mark, Tim, Richard (14e min. Frank) en Timme.

Auteur: Frank van der Bas