v.v. Moerkapelle 1 verliest inspiratie- en kansloos de uitwedstrijd tegen v.v. WDS 1

WDS 1

5e klasse B

11 mei 2024 14:30

L. van Mastrigt

Sportpark Wierickeweide
J.H. Kielastraat 29
3465KV
DRIEBRUGGEN
tel. 0348-501523

Zaterdagmiddag 11 mei reisde Moerkapelle 1 af naar Driebruggen om daar de uitwedstrijd tegen v.v. WDS 1 te spelen. WDS is ook een oude bekende waar we regelmatig tegen spelen en zij staan inmiddels in de top drie van de competitie. Het was prachtig voetbalweer met een mooi zonnetje. De thuiswedstrijd had Moerkapelle eerder dit seizoen net aan verloren, maar voor WDS bestaat er nu nog de kans op de eerste plaats op de ranglijst.

WDS begon furieus aan de wedstrijd en overliep Moerkapelle vanaf de eerste minuut direct al. Keeper Jansen moest daarom al binnen de minuut met een prachtige actie het eerste schot op doel keren. WDS bleef ook daarna volop aanvallen en na 4 minuten was het dan wel al raak. Een vrije trap werd keurig afgewerkt en binnengeschoten. Even dacht Moerkapelle dat de thuisploeg nu gas terugnam, maar halverwege de eerste helft was het alweer raak, 2-0. In de drinkpauze hoorde we dat de trainer flink op de spelers insprak, maar helaas zonder enige verbetering. Na een half uur spelen stond het 3-0 en Moerkapelle werd volledig overlopen door het gretige eerste team van WDS. Een zware overtreding van een van de verdedigers van Moerkapelle werd gelukkig maar met geel bestraft en één van de aanvallers kreeg ook geel en werd daarna nog eens nadrukkelijk gewaarschuwd door de scheidsrechter. Vlak voor rust werd het zelfs 4-0. Moerkapelle had in de eerste helft slecht drie keer het doel van WDS weten te bereiken.

De tweede helft was eigenlijk van hetzelfde spelbeeld. WDS scoorde de 5-0 en Moerkapelle wist in een van de toe dan toe spaarzame aanvallen te scoren. Op aangeven van Koolhaas scoorde Kievit. WDS nam daarna iets gas terug en Moerkapelle kreeg zelf nog enkele kansen om te scoren, maar ook dat lukte niet. WDS maakte de wedstrijd daarna af door in het laatste kwartier nog eens drie keer te scoren, zodat er in de 93ste minuut 8-1 op het scorebord stond. Een blamage voor Moerkapelle dat hard werd afgestraft voor het te slappe spel vandaag, na de mooie reeks die men de laatste wedstrijden had laten zien. WDS werkte keihard en blijft zo kans maken op de titel.

De volgende en laatste competitiewedstrijd is volgende week thuis tegen Sportief.

Opstelling: Gino Jansen, Daan Herbert, Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole (45: Lars Knop), Daan van den Berg (60: Ralph Doornebosch), Mike van der Vlist, Timo Verheij (45: Mischa Slingerland), Jarno van Ommeren (Lucas Doornebosch), Michael Koolhaas, Jeffrey Kievit.