Moerkapelle 1 verliest, na een aantal goede kansen, in de streekderby toch nipt van ASW 1.

ASW 1

... (afstandschot)

5e klasse B

14 oktober 2023 14:30

J. den Dulk

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 14 oktober speelde Moerkapelle 1 in een thuiswedstrijd tegen buur ASW 1 uit Waddinxveen. Deze streekderby eindigde in april 2022 in een gelijkspel. Afgelopen jaar troffen beide teams elkaar niet.

Moerkapelle begon met Koolhaas, Van Ommeren en Jager in de voorhoede, aardig aan deze wedstrijd. ASW incasseerde in de eerste minuut, na praten , al de eerste gele kaart. De eerste echte kansjes waren er voor Moerkapelle, maar ook ASW wist zo af en toe een counter te plaatsen. Eigenlijk onverwachts was het na 22 minuten spelen de linker aanvaller van de ASW die vanaf links na een goede aanval de bal, met de wind, mee met een mooie boog langs keeper Sloof boven in het doel schoot. Moerkapelle pakte de draad weer op en wist in de resterende periode voor rust hele goede kansen op de gelijkmaker te creëren. Eerst was het Jager die een vrije doorloop kreeg en strandde op de sluitpost van ASW en op slag van rust kreeg Van Ommeren een minstens even zo grootte kans. Hij wist de bal niet tussen, maar op de paal te schieten. Iet wat tegen de verhouding in keek Moerkapelle in de rust toch weer tegen een achterstand aan.

Na rust was het spelbeeld gelijk aan voor de rust. Enkele minuten na rust was het Van der Vlist die na een goede aanval de bal onderkant van de lat schoot. De bal stuiterde terug het veld in. Moerkapelle bleef ook daarna continue de aanval zoeken en ASW bleef ogenschijnlijk rustig op de counter wachtte. Het spel van Moerkapelle werd naar mate het langer duurde onrustiger, maar de kansen op een doelpunt bleven komen. De keeper van ASW wist een aantal ballen uit zijn doel te redden en het vizier stond vanmiddag aan Moerkapelle zijde kennelijk niet scherp genoeg. Trainer Van der Klok bracht verse wissels, waaronder Verweij, maar het mocht allemaal helaas niet baten. Moerkaplelle kreeg ondanks de vele kansen, de bal wel voor maar niet in het doel.

Moerkapelle speelde wederom een aardige eerste helft, maar de tweede helft werd te gehaast en te slordig, anders waren er zeker mogelijkheden geweest op een, min of meer, terecht gelijkspel. ASW kwam goed weg en wist deze keer de drie punten mee huiswaarts te slepen. Moerkapelle blijft na vier wedstrijden vooralsnog puntloos onderaan de ranglijst steken.

Volgende week speelt het eerste elftal niet en de week er na wacht er weer een zware uitwedstrijd dan tegen sv Bolnes.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Mathias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Timo Verheij (67: Harmen Verweij), Michael Koolhaas (67: Ralph Doornebosch), Jarno van Ommeren, Senna Jager (78: Joost Herbert)