Moerkapelle 1 kan geen vervolg geven aan de goede wedstrijd van vorige week en verliest van SVO Buytenpark.

SVO Buytenpark 1

Timon van Dam (omhaal)
... (vrije trap)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 21

16 september 2023 14:30

G. Onderwater

Sportpark Buytenpark Zoetermeer
Buytenparklaan 7 A
2717AX
ZOETERMEER
tel. 079-3238990

Zaterdagmiddag 16 september speelde Moerkapelle 1 de laatste bekerwedstrijd uit tegen SVO Buytenpark in Zoetermeer. SVO Buytenpark is evenals Moerkapelle een vijfde klasser. Moerkapelle kon vanmiddag geen beroep doen op Slingerland (geblesseerd) en Jager geschorst.

Moerkapelle 1 begon op het natuurgrasveld bij Buytenpark bij heel mooi weer direct al zoekende aan de wedstrijd. SVO Buytenpark daar in tegen nam direct het initiatief en kwam enkele keren gevaarlijk voor het doel van keeper Sloof. Met als eerste resultaat een schot op de paal. Moerkapelle bleef onzorgvuldig aan de bal en na 24 minuten spelen was het de thuisploeg die netjes op voorsprong kwam. Het spelbeeld zette zich tot aan de rust toe zo voort en er werd niet meer gescoord. Vlak voor rust blesseerde De Wilde zichzelf min of meer door een wat ongelukkig inkomen, wat ook een vrije trap tegen opleverde.

Direct na rust, met Salm in de achterhoede, werd het spel van Moerkapelle wat rustiger en werd er beter overgespeeld. Na twee minuten al wist Lucas Doornebosch een goede aanval keurig af te ronden en bracht de stand op gelijke hoogte. Moerkapelle zette door en enkele minuten later was het Van Dam die uit een afgemeten voorzet van Koole een lastige bal keurig binnentikte. Moerkapelle leek beter in de wedstrijd te komen. Kreeg nog enkele kansen waarvan Koolhaas de beste halverwege de tweede helft. Toch waren het de behendige voorhoedespelers van SVO Buytenpark, met name nummer 13, die de thuisploeg uit een heel goed genomen vrije trap in de 71ste minuut op 2-2 wist te zetten. Moerkapelle was daarna het ritme van het eerste deel van de tweede helft gelijk weer zoek, waar de thuisploeg enkele minuten later weer van profiteerde en de 3-2 maakte en enkele minuten later zelfs de voorsprong op 4-2 bracht. Het was Ralph Doornebosch die de Moerkapellenaren nog enige hoop gaf toen hij in de 85ste minuut de 4-3 wist te scoren. Maar het slot akkoord was toch voor SVO Buytenpark dat ruim in blessuretijd de 5-3 liet aantekenen.

Moerkapelle speelde beduidend minder dan vorige week. De jonge ploeg moet het vasthouden van het ritme nog zien te vinden.

Volgende week speelt Moerkapelle de eerste competitiewedstrijd in de vijfde klasse uit tegen plaatsgenoot v.v. Moordrecht.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Richard Koole (87: Mathijs Doornebosch),  Wesley de Wilde (43: Stef van der Salm), Lucas Doornebosch, Daan Herbert, Timo Verheij,  Mike van der Vlist, Ralph Doornebosch, Jeffrey Kievit, Jarno van Ommeren (46: Michael Koolhaas)  Timon van Dam