Halve Finale bekercompetitie Moerkapelle JO11-1 - Leidsche Boys JO11-1

20 mei 2018 8:15

En dit keer is het dan ook echt de halve finale.. Oh want was daar een generale repetitie voor dan ofzo.
Voor degene die het van een andere zijlijn af hebben gevolgd, dit verdiend enige uitleg.

De vorige bekerwedstrijd werd gespeeld in Abbenes op voorhand waren de spelers, leiders, trouwe supporters, familie en mascottes in de overtuiging dat de wedstrijd op 5 mei 2018 te Abbenes een halve finalewedstrijd zou zijn. Dus het was me daar spannend langs de lijn!!
Ook op echt gras zeg maar, dan lijkt het toch ook meteen op een echte voetbalwedstrijd.
De ene na de andere kans ging net naast of over of tegen de lat, dan is een ruststand van 0-0 niet echt geruststellend.

Na de rust scoorde Moerkapelle dan eindelijk de hard voor gewerkte goal, maar binnen 2 minuut stond het alweer gelijkspel… De resterende 23 minuten bleven hart-verzakkend spannend, maar uiteindelijk wonnen de jongens met 3-1.

Hele sportieve vereniging is Abbenes zeker wel, na de wedstrijd heel gemoedelijk de penalty’s, elkaar feliciteren en nog zeggen goh jammer van jullie verlies maar wel de halve finale weten te bereiken…..

Maar dit is de halve finale niet, zei de scheidsrechter !!!!! Dit was een kwart finale.
Nou lekker dan, dan word het nog een keer spannend.
Snap meteen Johan Cruijff zijn citaat beter : Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Want wij als mascottes langs de lijn hebben voor deze wedstrijd vanavond, wat nu dus wel de halve finale is vorige keer al geoefend!! En dan voelt het wel wat beter langs de lijn.

Dat het dit keer echt wel de halve finale moest zijn, bleek ook uit de sportieve interesse van onze tenuesponsor die ook kwam kijken : Jens Haarden.

Dus dan nu de halve finale.
Iets over half zeven de aftrap waarin er eigenlijk niet met een ontzettende hartverzakking naast de lijn gestaan hoefde te worden. Geen geduw of getrap, gewoon met respect voor elkaar gevoetbald, enige wat hard kon zijn was het windje over het veld.

Na 10 minuten speeltijd vond onze Amine, ook wel ieniemienie het tijd om er 1 in te wandelen en 2 minuten later dacht hij dat kan ik nog een keer, dus stond Moerkapelle met 2-0 voor.

Dreamteam weet elkaar goed te vinden, verdedigers Jeftha, Ian en Manuel zijn lekker op elkaar ingespeeld en in het eerste kwartier was er alleen wat dreiging vanuit de benen van het enige meisje van de tegenpartij.

Stijn vond een 3-0 een betere ruststand, maar voor het zover was werd er toch nog een goal tegen gemaakt, dus met 3-1 op zak vol aan de dextro-energy.

Na de rust kreeg de tegenpartij de gelegenheid om iets druk te zetten, dus Gideon kon mooi laten zien wat hij waard is met een paar mooie reddingen. Maar Moerkapelle hield meer balbezit, er werd niet op een kluitje gelopen en de breedte van het veld goed benut.

Goed weggelopen van de tegenspelers en via de voeten van Amine, Milan, Steven, Stijn of Sam was de bal het vaakst op het goede gedeelte van het veld en kon Moerkapelle zo nog 4 keer scoren en de Leidsche Boys lukte dat nog maar 1 keer.

De overwinning werd behaald met een eindscore van 7-2.

Dreamteam heeft daarmee toch zeker wel een enorme prestatie mee verricht, want met de voorrondes en ingedeelde poules bij elkaar zijn er zeker 60 teams van de lijst geveegd.

Maar voor nu oogjes en snaveltjes dicht, en fris en fruitig naar De Finale toe!!

Brenda, razende reporter, vaste team ondersteuner en moeder van Milan.
Bedankt voor dit mooie verslag!