Terugblik: Familiedag 2018

Hallo luitjes,
Zaterdag 7 Juli was het dan zover,
Onze jaarlijkse familiedag!
En wat was het een succes!!
Lees hier het verslag en bekijk de complete foto-reportage

De dag begon voor sommige vrijwilligers al vroeg, want uiteraard moest alles opgebouwd worden.
Het zonnetje begon al lekker te schijnen dus dat gaf iedereen een goed gevoel.
Naast alle attracties die opgebouwd moesten worden, de partytenten en de eettafels die klaargezet moesten worden voor de barbecue, hadden we voor alle attracties ook een boel stroomkabels, stroomverdeelkasten en een aggregaat nodig. Dit was een dag van te voren al geleverd door RECO, een van onze hoofdsponsoren. Ook dit moest deze ochtend nog aangelegd worden, maar vele handen maken licht werk.
In de hoek van het veld was een groot bad opgezet die we deze middag zeker zeer goed konden gebruiken!
De vrijwilligers werden nog verrast met een heerlijk ontbijt, dat Aafke voor ze had klaargemaakt.
Lekkere broodjes, gebakken eitjes, beleg, fruit, er ontbrak niks. En zo konden we na het eten weer verder met de voorbereidingen.

Rond een uur of 12 verschenen de eerste jongens en meisjes al op ons complex, te popelen om mee te doen aan familiedag.
Tussendoor kwamen ‘de kids van Rolling ‘90, onze plaatselijke rolschaatsvereniging nog langs, om hun kamp af te sluiten. Zij mochten als eerste over onze grote hindernisbaan om even lekker stoom af te blazen.

Daarna was het de beurt aan de V.v. Moerkapellenaren. Na de inschrijvingen en de teamindeling bleek al dat er dit jaar een zeer grote opkomst was. Wat ons als vrijwilligers zeer goed deed. Het weer was heerlijk en met allemaal waterattracties was dit natuurlijk ideaal! Leden, vriendjes en vriendinnetjes, ouders, iedereen was welkom. En om van alles dat ook iets te zien was natuurlijk super leuk.

We begonnen de spelen met 10 teams met ieder zijn eigen teamleider.
We hadden spellen als:
* De buikschuifbaan
* Spijkerbroek hangen
* Afstand schieten
* De waterglijbaan
* Kruiwagenrace
* Vak schieten
* De grote hindernisbaan
* Latje schieten

Er was dus van alles te doen.
Spelletjes met voetbalvormen erin, uithoudingsproeven maar ook spellen waar je lekker met water bezig kon zijn en je een beetje kon afkoelen van het heerlijke temperatuurtje.
In de welverdiende pauzes kon iedereen nog genieten van een broodje, lekkere limonade en een stuk fruit.

Met elk spel waren punten te verdienen op verschillende manieren en uiteindelijk maakte dat een team tot winnaar van de familiedag.
Team 10 ging er met de winst en de medailles vandoor, en dat hadden ze zeer goed gedaan.
We zagen veel blijde gezichten en er is niks gebeurd wat de pret kon drukken.
Na de teamfoto’s die gemaakt werden in het zwembad kon iedereen nog even genieten van het weer en de attracties.

Tegelijkertijd werden de barbecue’s voorbereid en werd onze laatste spectaculaire attractie opgebouwd, genaamd: last men standing.
De naam zegt het al, de laatste die op deze attractie blijft staan is de winnaar.

Als opwarmer mochten de dames van Moerkapelle aftrappen. En daaraan volgend kwam een lange rij met kids die ook graag een poging wilden wagen.

Er werd super veel gelachen en met een paar mooie smakkers was het plezier groot. Naast alleen een paar potjes voor de lol werd er door de 18+ ook nog gestreden voor 1 van de prijzen van de dag.
Een tap met 8L bier, mede mogelijk gemaakt door Café ‘T wapen van Moerkapelle. Ook dit bracht een komische strijd met zich mee, met als winnaar:
Jeroen Hertog.

Na deze strijd was het tijd om onze magen te vullen met een uitgebreide barbecue, verzorgt door Renee Knop en Patrick Slingerland.
Er was van alles te eten, voor ieder wat wils! Echt top geregeld.

Met het heerlijke zonnetje nog steeds aan de lucht, een lekker drankje in de hand en een hapje in de mond, draaide we tijdens de barbecue nog een paar rondes aan ons welbekende ‘rad van avontuur’. Iedereen deed gezellig mee, en er waren leuke prijzen te winnen van onder andere onze lokale winkels uit het dorp, die allemaal een leuk presentje sponsorden.
Ook waren er wat grotere prijzen ingekocht. Voor zowel de ouderen als de kinderen.

De avond duurde nog even gezellig voort met muziek van DJ Jeroen, en na afloop werd alles netjes weer opgeruimd door een paar extra handen.

Wij van de activiteitencommissie hebben het super naar ons zin gehad, ook al komt er veel bij zo’n dag kijken.
Alles is prima verlopen en we hebben een hoop lachende gezichten gezien.
Wij willen iedereen bedanken voor deze gezellige dag, met in het bijzonder alle vrijwilligers die een steentje bij hebben gedragen om deze dag als een Succes af te sluiten.

Misschien was het jullie nog opgevallen dat er ook af en toe een drone voorbij vloog? Hier word een leuk filmpje van gemaakt en zal binnenkort te zien zijn op onze site!

Klik hier voor alle foto's

Wij hopen jullie allemaal volgend jaar weer te zien!

Mvg,

De activiteitencommissie.