BZAV 2018 (incl. alle foto's): DenED wint, troostprijs voor Eindhoven. Flozo sportiefst

5 juli 2018 21:45

Op de zonnige vrijdagavond 29 juni was het team van Aannemersbedrijf DEN-ED de sterkste in de finale van het BZAV 2018. In een wedstrijd die door veel toeschouwers is bekeken werd met 3-1 gewonnen van Eindhoven, dat nu voor de 3de keer op rij de tweede plaats, maar wel de penaltybokaal pakte. De Fair-Play cup was voor Flozo Zijderhand.

Tijdens de traditionele afsluitende finaleavond was het mede door het prachtige weer gezellig druk op Sportpark “De Wilde Veenen”. Alle deelnemende teams kwamen in actie om de uiteindelijke eindrangschikking te bepalen. Naast de muzikale omlijsting tijdens de wedstrijden was er ook aan de kinderen gedacht; zij konden genieten van gratis ijs, schmink en een springkussen. Piano & Pils en DJ-Jeroen zorgden als afsluiting voor een spetterende feestavond.

(alle foto's zijn van Anita Klomp - Nieuwets - klik op de foto's voor een vergroting)

De finale onder leiding van scheidsrechter Henk van der Bas met assistentie van Taco Jonker en Henk Geldof, was een boeiende wedstrijd waarin fanatiek werd gestreden. In de eerste helft was het veldspel van Eindhoven iets beter maar was het DEN-ED dat via een prachtig diagonaal schot bij rust met 0-1 leidde.  In de tweede helft zagen we een aandringend Eindhoven dat via een vrije trap op gelijke hoogte kwam. Toch was het DEN-ED dat zijn klasse toonde en hierna snel weer op voorsprong kwam (1-3). Eindhoven probeerde het nog wel, maar een toegekende strafschop bepaalde dat DEN-ED terecht de het BZAV 2018 toernooi won en de grootste trofee in de lucht mocht houden.

DEN-ED wint BZAV 2018

Winnaars DEN- ED.

De eindstand van BZAV 2018 V.V. Moerkapelle

1)      DEN-ED Aannemingsbedrijf
2)      Eindhoven
3)      Autoschade Waddinxveen
4)      Slurp
5)      Van Den Berg
6)      De Rooij Autotechniek
7)      De Keet Moerkapelle
8)      Westerman Automatisering
9)      DECA print  / Versbakkerij Eshuis
10)   Flozo Zijderhand

Penaltybokaal: Eindhoven

Sportiviteitsprijs – Fair play cup:
Flozo Zijderhand

Zo is het toernooi in ruim 4 weken weer snel voorbijgegaan. Met 10 teams in 2 poules, 2 kruisfinales en een verliezersronde werden er 33 wedstrijden werden onder leiding van 10 scheidsrechters met perfecte weersomstandigheden gespeeld. Ondanks dat er hier en daar een kaartje moest worden uitgedeeld en ook de EHBO weleens werk had werden deze wedstrijden in een goede sfeer afgewerkt. Ook na afloop de poule-wedstrijden was het in de kantine vaak erg gezellig.

De gemiddelde sportiviteitsscore, beoordeeld door de scheidsrechters, was 8.1 waarbij winnaar Flozo Zijderhand 9.4 scoorde. De strijd om de penaltybokaal werd uiteindelijk met 41 punten door Eindhoven gewonnen wat 1 punt meer behaalde dan De Rooij Autotechniek.

Zo kunnen de deelnemers en v.v. Moerkapelle kunnen weer terugkijken op een prachtig verlopen toernooi wat volgend jaar ongetwijfeld voor de 37ste keer weer georganiseerd gaat worden.

De BZAV-commissie dankt alle deelnemers, scheidsrechters, barpersoneel, sponsors, EHBO en overige vrijwilligers die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt.

Klik hier voor meer foto's