DEN-ED wint BZAV2021. Zoetje FC en Auto de Rooij pakken andere prijzen

18 juli 2021 12:15

DEN-ED was vrijdagavond 16 juli voor de derde keer sterkste in een finale van het BedrijfsZomerAvondvoetbal. Ze wonnen met 3-1 van Zoetje FC dat wel de penaltybokaal won. Auto de Rooij was dit jaar het sportiefste.

Op de zonnige vrijdagavond 16 juli was het team van DEN-ED voor de derde keer de sterkste in de finale van het BZAV bij v.v.Moerkapelle. In een leuke wedstrijd, die ondanks de Corona maatregelen door veel toeschouwers bekeken is, werd na een ruststand van 2-1 met 3-1 gewonnen van debutant Zoetje FC dat wel de penalybokaal won. De Fair-Play cup was deze keer voor De Rooij Autotechniek wat dit jaar net iets sportiever was dan Slurp en de dames van Reclameverspreiding Verkleij.

wedstrijd.jpg

Ondanks de Corona-crisis was het dit jaar gelukkig wel mogelijk om een BedrijfsZomerAvondVoetbal toernooi bij v.v. Moerkapelle te organiseren. We begonnen op 14 juni met 12 teams en wedstrijden zonder toeschouwers en vroege sluiting van de kantine. Gelukkig kon er na 2 weken door enkele versoepelingen ook na de wedstrijd onder het genot van een hapje en een drankje worden nabesproken. Helaas bleek dat we niet een traditionele afsluitende feestavond konden organiseren maar de finale-avond werd ondanks genomen Corona-maatregelen met een terras toch een succes.

De finale onder leiding van scheidsrechter Auke Hof met assistentie van Lammert Hertog en Henk Geldof was een kwalitatief goede wedstrijd waarin soms erg fanatiek werd gestreden. Na een ruststand van 2-1 moest de scheidsrechter toch nog enkele kaarten tonen om de wedstrijd tot een goed einde te leiden. Uiteindelijk bleek de 3-1, na een mooie aanval van DEN-ED, de beslissing.

Den_Ed_winaar_2021.jpg

De eindstand van BZAV 2021 V.V. Moerkapelle

1. DEN-ED Aannemingsbedrijf
  2. Zoetje FC
  3. Van Den Berg
  4. STEF Transport Bodegraven BV
  5. Slurp
  6. De Rooij Autotechniek
  7. Eindhoven
  8. De Keet Moerkapelle
  9. Becoma Hoveniersbedrijf
  10. KG Strijders
  11. Reclameverspreiding Verkleij
  12. Baker Tilly Perdijk

zoetje.jpg

Penalty bokaal: Zoetje FC

De strijd om de penaltybokaal werd uiteindelijk met 49 punten door Zoetje FC gewonnen wat 1 punt meer haalde dan DEN-ED en de dames van Reclameverspreiding Verkleij. De gemiddelde sportiviteitsscore, beoordeeld door de scheidsrechters, was 7.4 waarbij winnaar De Rooij Autotechniek met een 9.08 de dames van Reclameverspreiding Verweij (vroeger Flozo) onttroonde.

Derooij2021.jpg

Sportiviteitsprijs – Fair play cup: De Rooij Autotechniek

Zo is het toernooi in 5 weken ondanks alle Coronamaatregelen toch weer gehouden. Met 12 teams in 2 poules, 2 kruisfinales en een verliezersronde werden er 39 wedstrijden onder leiding van 9 scheidsrechters bij goede weersomstandigheden gespeeld. Wel moest er, meer dan in voorgaande edities, af en toe een kaartje worden uitgedeeld. Ook de EHBO had weleens werk maar de wedstrijden werden in een goede sfeer gespeeld. Na afloop van de poule-wedstrijden bleef het na de versoepelingen ook in de kantine vaak heel gezellig.

De deelnemers en v.v. Moerkapelle kunnen weer terugkijken op een leuk verlopen toernooi wat volgend jaar hopelijk voor de 39ste keer weer georganiseerd gaat worden.

De BZAV-commissie dankt alle deelnemers, scheidsrechters, barpersoneel, sponsors, EHBO en overige vrijwilligers die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt.

BZAVSfeer.jpg

PS: De volgende BZAV activiteit zal op zaterdag 8 januari 2022 zijn; dan gaan we om ca 16:00 gaan we BedrijfsZaalVoetballen.