BZAV 2019: Eindhoven wint, De Rooij en Flozo pakken overige bokalen

7 juli 2019 15:00

Op de zonnige vrijdagavond 5 juli was het team van Eindhoven eindelijke weer eens de sterkste in de finale van het BZAV. In een wedstrijd die door veel toeschouwers is bekeken werd na een ruststand van 1-0 met 3-1 gewonnen van Van den Berg, dat na de winst in 2017 weer eens de finale haalde. De Fair-Play cup was voor de dames van Flozo Zijderhand en de penalty’s werden dit jaar het beste gescoord door De Rooij Autotechniek.

Tijdens de traditionele afsluitende finaleavond was het mede door het lekkere weer gezellig druk op Sportpark “De Wilde Veenen”. Zoals gewoonlijk kwamen alle deelnemende teams in actie om de eindrangschikking te bepalen. Naast muzikale omlijsting tijdens de wedstrijden was er ook aan de kinderen gedacht; zij konden genieten van gratis ijs, schmink en een springkussen. DJ-Jeroen met gast Mickey Tak-tak zorgden als afsluiting voor een spetterende feestavond.

De finale onder leiding van scheidsrechter Dirk de Bruijne met assistentie van Henk Geldof en Henk van der Bas was een leuke wedstrijd waarin fair werd gestreden. Eindhoven, dat in de halve finale toch enigzins verrassend van titelverdediger DEN-ED had gewonnen, was voetballend wel beter. De ruststand van 1-0 was een logisch gevolg. Toch wist Van den Berg lang in de wedstrijd te blijven en kwam zelfs nadat het kort na rust op 2-0 achterstand kwam nog terug tot 2-1.

Omdat Eindhoven een paar dotten van kansen miste bleef de wedstrijd spannend. Aan het einde was de 3-1 de beslissing en zo ging de bokaal weer terug naar Eindhoven.

De eindstand van BZAV 2019 V.V. Moerkapelle

1)     Eindhoven

2)     Van Den Berg

3)     DEN-ED Aannemingsbedrijf

4)     De Keet Moerkapelle

5)     De Rooij Autotechniek

6)     STEF Transport Bodegraven BV

7)     DECA Print/Versbakkerij Eshuis

8)     Slurp

9)     RECO

10)  Flozo Zijderhand

Penalty bokaal: De Rooij Autotechniek

Sportiviteitsprijs – Fair play cup: Flozo Zijderhand

Winnaar 2019: Eindhoven

De gemiddelde sportiviteitsscore, beoordeeld door de scheidsrechters, was 7.8 waarbij winnaar Flozo Zijderhand 9.8 scoorde. De strijd om de penaltybokaal werd uiteindelijk met 41 punten door De Rooij Autotechniek gewonnen wat 3 punten meer behaalde dan DEN-ED.

Winaar Fair play cup 2019: Flozo Zijderhand Dames

Zo is het toernooi in ruim 4 weken weer snel voorbijgegaan. Met 10 teams in 2 poules, 2 kruisfinales en een verliezersronde werden er 32 wedstrijden onder leiding van 10 scheidsrechters bij goede weersomstandigheden gespeeld. Heel af en toe moest een kaartje worden uitgedeeld en ook de EHBO had weleens werk maar de wedstrijden werden in een goede sfeer gespeeld. Na afloop de poule-wedstrijden bleef het ook in de kantine vaak heel gezellig.

Penalty bokaal winnaar 2019: De Rooij autotechniek.

Zo kunnen de deelnemers en v.v. Moerkapelle kunnen weer terugkijken op een leuk verlopen toernooi wat volgend jaar ongetwijfeld voor de 38ste keer weer georganiseerd gaat worden.

De BZAV-commissie dankt alle deelnemers, scheidsrechters, barpersoneel, sponsors, EHBO en overige vrijwilligers die dit toernooi mogelijkhebben gemaakt.

Meer foto's gemaakt door Sonja Kerger zijn te bekijken via [deze link]

Tweede prijs winnaar 2019: Van Den Berg