Kaboutervoetbal: verslag pannenkoeken toernooi !!

20 april 2017 17:45

Wat ging de laatste week toch langzaam voor onze kabouters, al meerdere nachten over gedroomd, het toernooi in gedachte al meerdere keren gespeeld maar,
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover voor onze jongste talenten van de vereniging, het pannenkoeken toernooi en niet gewoon in Moerkapelle maar bij BSC'68 ..HELEMAAL.... in Benthuizen.

Dus net als in het echt , om ca. 15:00uur verzamelen en vertrekken richting Benthuizen.
Eenmaal aangekomen bij BSC'68 rook de kantine al naar heerlijke pannenkoeken, maar eerst moest er nog gevoetbald worden. Dus snel de kleedkamer in om er vervolgens allemaal gehuld in het echte Moerkapelle tenue uit te komen richting het veld.

Omdat we toch pas de 2e wedstrijd aan de beurt waren , hadden we mooi even de tijd om warm te worden en tegelijk onze straatvoetbal kunsten een beetje bij te schaven.

Toen was het tijd voor onze eerste wedstrijd.
Het was duidelijk te zien dat wij nog de nodige ervaring miste en het toch al wat oudere team van hazerswoude een stukje beter was, maar toch wisten we wel 1x te scoren en dit werd natuurlijk uitgebreid gevierd.

De 2e wedstrijd verliep een stuk beter en ging redelijk gelijk op met kansen aan beide kanten, maar helaas verloren we deze wedstrijd toch met 2-0 , maar met het vertrouwen wat we uit deze wedstrijd haalde vanwege het leuke en goede voetbal, Maar vooral de inzet en plezier wat van onze spelertje afspatte gingen we met een goed gevoel richting de 3e wedstrijd tegen het thuis spelende BSC'68.
Tijdens deze wedstrijd wisten we heel knap een 1-0 achterstand om te buigen naar een 2-1 voorsprong. Vlak voor tijd werd het toch nog 2-2 En leken we op een knap gelijkspel te gaan eindigen, maar op de valreep wisten we net voor het einde nog de 3-2 er in te schieten en wonnen we de laatste wedstrijd!!

Toen was het tijd om snel om te kleden
en richting de kantine te gaan
om een hele mooie medaille om te halen
die voor elke speler klaar lag.
En wat is een Pannenkoeken toernooi
zonder pannenkoeken.
Dus na het in ontvangst nemen van de medaille
was het tijd voor het eten van een paar
overheerlijke pannenkoeken, om zo met een volle maag,
een mooie medaille en een leuke ervaring
van zeer geslaagd toernooi terug te keren richting huis.