Terugblik: FoxSport Kampioenswedstrijd Jodan Boys 10 – Moerkapelle 3

14 juni 2018 8:30

Nog van ons te goed!!
Het is alweer bijna een maand geleden, een mooi moment om even rustig terug te kijken op HET hoogtepunt voor Moerkapelle 3 dit seizoen.
Lees hier het verslag + vele foto's van deze onvergetelijke dag.

Zaterdag 19 mei speelde Moerkapelle 3 de kampioenswedstrijd tegen Jodan Boys 10, die live uitgezonden werd op FOX Sports nadat Jodan Boys verkozen werd tot winnaar van de actie Kampioenskoorts van FOX Sports. Het hele seizoen speelt Jodan Boys al voor het goede doel namelijk voor de stichting Kans tegen Kanker.

De aanvangstijd van de wedstrijd was al om 11:30 uur wat normaal gesproken voor ons een probleem oplevert met het aantal man. Maar aangezien  iedereen wel wilde schitteren op tv hadden wij uiteindelijk 16 spelers en 4 man begeleiding. Rob regelde het vervoer en vanaf de kroeg vertrok om 9:30 uur de bus om gezamenlijk naar de wedstrijd af te reizen.

Daar aangekomen was FOX al druk bezig met alle voorbereidingen, Met 11 camera’s, presentator Pascal Kamperman, analist Ronald de Boer, commentator Koert Westerman, Roelof Luinge als scheidsrechter en Hans Kraaij als interviewer langs het veld werd er groot uitgepakt.

Na aangekomen te zijn bij de kleedkamer heeft onze wereldleider Bjorn nog een interview afgenomen voor de Goudse radio waarin hij aangaf dat wij voor het resultaat gingen spelen en het in ieder geval onder de 10 tegen doelpunten gingen houden (de thuis wedstrijd was in 0-9 geëindigd).
Onze spelers gingen met de kinderen van een jeugdteam en Matthew zijn dochter het veld op. Voor aanvang van de wedstrijd heeft onze aanvoerder Matthew een cheque van € 800 overhandigd voor de steun van het goede doel Kans tegen Kanker. Hier hebben het team, onze sponsoren Reco en Hazebroek Tamerus en de vereniging aan bij gedragen.

De wedstrijd begon voor ons nog best aardig met een goede kans voor Niels. Matthew kon zich in het begin ook zeker nog onderscheiden met een aantal fraaie reddingen. Helaas scoorde Jodan Boys na een minuut of 8 en stond het uiteindelijk binnen het half uur al 3-0 wat tevens ook de ruststand was.
Na de rust waar wij een aantal wijzigingen hadden doorgevoerd kreeg Moerkapelle al snel een penalty tegen omdat Matthew de spits neerhaalde. De penalty werd goed gepakt door Matthew maar de rebound ging er via de arm van de speler wel in, helaas werd dit niet opgemerkt door Roelof waardoor hij het doelpunt toekende. Uiteindelijk scoorde Jodan Boys nog één keer waarmee de eindstand bepaald werd op 5-0,  kansen vanuit onze kant voor een ere treffer zijn er niet meer geweest.
Na de wedstrijd werd Jodan Boys op het veld gehuldigd waarna het feest kon beginnen, wij konden mee feesten want de tegenstander had voor ons drank en eten geregeld.
Rond een uur of 6 zijn wij terug met de bus naar de vereniging gegaan.
Het was een geslaagde dag en bij deze willen wij Jodan Boys feliciteren met het behaalde kampioenschap!

Klik hier voor de foto's