Moerkapelle 1 en 2 winnen bij Wassenaar.

30 augustus 2017 20:45

Nadat Moerkapellle 1 donderdags de eerste wedstrijd had verloren van Haagse Hout werd nu wel gewonnen op het toernooi van Wassenaar. Moerkapelle 2 won de eerste oefenwedstrijd ook van Wassenaar. Onze nieuwe keeper en tevens lid van de webcommissie Lorenzo Sloof schreef zijn eerste verslag.

Afgelopen zaterdag stond het toernooi bij S.V. Wassenaar op de planning. Dit was het tweede jaar dat Moerkapelle mee deed aan de jaarlijkse editie van het toernooi. De gezelligheid van het toernooi staat hoog in het vaandel en dit werd dan ook uitgebreid medegedeeld aan de ‘nieuwe jongens’. Het voorgaande jaar mocht Moerkapelle zich kronen tot winnaar van het toernooi, konden de Moerkapellenaren de titel dit jaar prolongeren?

Het eerste van Moerkapelle werkte om 15.00 uur een wedstrijd af op het hoofdveld tegen de organisator van het toernooi, het eerste team van S.V. Wassenaar. Met de verliespartij van afgelopen donderdag in het achterhoofd stond ons eerste maar één ding te doen, namelijk zelf winnen. De zon scheen fel en het droge gras maakte het niet gemakkelijk om het balletje rond te laten gaan. Toch was Moerkapelle de ploeg met het meeste balbezit en stond de verdediging als een huis. Harmen Verweij schoot de Moerkapellenaren op een prachtige wijze op 0-1 voorsprong. Dit was tevens de ruststand. In de rust bleek dat Haagse Hout (tegenstander van afgelopen donderdag) met 4-1 voor stond tegen Oosterheem. Het prolongeren van de titel was dus ver weg. Voor Moerkapelle was het vooral zaak om de wedstrijd uit te spelen en als winnaar van het veld te lopen. In de tweede helft veranderde het speelbeeld niet, Moerkapelle was beter en dit leidde uiteindelijk tot de 0-2 (Penalty, Thijmen Eindhoven). Arco Verweij bracht de eindstand door een slimme, bekeken vrije trap op 0-3. S.V. Wassenaar werd nog wel één keer gevaarlijk voor het doel door een mooie kopbal, maar de keeper plukte de bal uit de lucht net voordat hij het doel in ging.

Eerder op de dag, 13.00 uur, werkte het tweede van Moerkapelle een wedstrijd af tegen een gemixt elftal van S.V. Wassenaar. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van Wassenaar. Moerkapelle was de sterkere partij maar verzuimde om te scoren. Tegen het eind van de eerste helft wist Moerkapelle tot scoren te komen door een doelpunt van Jurn Hoogma. Na de rust kwamen de doelpunten van respectievelijk Pieter Verweij, Richard Wondergem en Joop van der Beek. De verdediging van het tweede stond goed en als er dan onverhoopt toch een bal tussendoor schoot stond daar de alerte Quinten Slingerland die zijn doel keurig schoon hield deze middag. Al met al tevreden over de eerste wedstrijd, het enige wat Moerkapelle nog te verwijten viel was de score nog verder uit te breiden.

Na de wedstrijd van het tweede mochten er een aantal spelers aansluiten bij het eerste. De rest kon gaan genieten van een koud biertje en vanaf de zijkant het eerste aanschouwen. Vanaf het laatste fluitsignaal bij het eerste was het wachten tot de barbecue aan werd gestoken en de altijd aangescherpte keel van de plaatselijke volkszanger zijn klanken liet galmen op het sportcomplex. S.V. Wassenaar, bedankt voor weer een gezellig toernooi en wie weet tot volgend jaar!