Nieuw seizoen: Een nieuw groepje leden is bereid als vaste vrijwilligers onze club te gaan helpen, wie volgen?

15 augustus 2022 15:00

De vakantieperiode zit er (bijna) weer op en de start van het nieuwe seizoen staat alweer voor de deur. De trainingen vangen binnenkort aan en de eerste wedstrijden staan reeds ingepland.
Tijdens de laatste algemene ledenvergadering in maart jl. is met elkaar gesproken over de beperkte bezetting van commissie en het bestuur met als vraag hoe kunnen we onze leden enthousiasmeren om als vaste vrijwilliger een functie te gaan vervullen en/of deel te gaan nemen aan een van de commissies en/of bestuur.

Hiertoe zijn enkele vacatures geplaatst en is een van onze bestuursleden actief aan de slag gegaan om een beroep op leden te doen.

Een eerste consultatie heeft een groep van een aantal leden opgeleverd. Met vier leden vanuit deze groep hebben we vanuit het bestuur, nog voor de vakantieperiode aanbrak, verder gesproken.

Ons lijstje van potentiële kandidaten is langer en graag willen we binnenkort ook met een volgende groep zien af te spreken.

Maar verheugd zijn we dat we na een plezierig en constructief overleg met de onderstaande leden afspraken hebben gemaakt voor een functie of taak in bestuur- en/of commissie

Kort samengevat:

• Thijs van Nieuwkoop gaat de functie van vrijwilligers coördinator op zich nemen. Samen met hem zullen we ook kijken hoe we deze taak kunnen optimaliseren.
  • Richard Koole is bereid een taak in het kader van het Bar organisatie op zich te nemen. Voor een goede afstemming met de huidige mensen en vernieuwing die daarbij van belang zijn wordt hij ook lid van de barcommissie.
  • Robin van Riemsdijk gaat de taak van TC lid overige seniorenteams (geen selectieteams) op zich nemen en wordt ook lid van onze Technische Commissie.
  • Pieter Verweij heeft zich kandidaat gesteld voor de functie van (bestuurs)secretaris, hij gaat de bestuursvergaderingen vanaf heden bijwonen en bezien of deze functie hem ligt en lukt.

Pieter, Thijs, Richard en Robin op voorhand dank voor jullie medewerking en inzicht dat het voor de club absoluut tijd wordt om ook nieuwe gezichten aan het front te zien om alle taken ordelijke te kunnen vervullen.

Het bestuur is verheugd met deze eerste stap voorwaarts

De nadere invulling en uitwerking dient uiteraard binnenkort verder te geschieden.

En ons lijstje van potentiële kandidaten is langer. Graag willen we binnenkort ook met een volgende groep zien af te spreken.

We zien heel graag dat nog een aantal leden of ouders van jeugdleden zich melden.

Er is nog een aantal taken/ functies die van groot belang zijn dat ze worden ingevuld.

Wij denken hierbij in eerste instantie onder meer aan bestuursleden, leden voor de ontvangst-, scheidsrechters en websitecommissie.

Dus heeft u ook interesse of ziet u ook het nut c.q. de noodzaak in schroom niet en meldt u zich svp aan bij Sander Koole of uw voorzitter.

Het bestuur van v.v. Moerkapelle