Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Herinnering Buitengewone ledenvergadering woensdagavond 13 april 2022

11 april 2022 12:00

Het bestuur van v.v. Moerkapelle nodigt hierbij de leden uit tot het bijwonen van de buitengewone Algemene Ledenvergadering van onze vereniging. De vergadering wordt gehouden in ons clubgebouw op woensdag 13 april 2022, aanvang 20:00 uur.
Op de agenda staat 1 agendapunt dit betreft: Voorstel tot wijziging van de Statuten van v.v. Moerkapelle.

Nadere toelichting:

Op 23 maart jl. is tijdens de Algemene Ledenvergadering onder agendapunt 4 het voorstel van het bestuur behandeld tot wijziging van de Statuten van de vereniging.

De huidige statuten van onze vereniging dateren van 4 februari 1991. Het zal duidelijk zijn dat de huidige Statuten op een aantal onderdelen inmiddels sterk verouderd zijn en dat wijziging in wetgeving van na 1991 hierin niet zijn opgenomen.
Na een overleg hierover met notaris werd het bestuur duidelijk dat actualisatie zeker gewenst was.
Ook van belang is ook dat op 1 juli 2020 een nieuwe wet De Wet Bestuur en Toezicht op Rechtspersonen in werking is getreden. Deze wet voorkomt dat de vereniging en dat bestuursleden onbewust en onbedoeld onnodige risico’s kunnen lopen.
Elke vereniging moet aan deze wet voldoen. Hiervoor dienen de Statuten ook te worden aangepast.
Na het overleg met de notaris heeft het bestuur besloten om te komen tot een voorstel voor wijziging en actualisatie van de Statuten. In de akte van Statuten wijziging heeft als basis gediend de model statuten van de KNVB, aangevuld met enkele specifieke bepaling van onze vereniging, waarvan een aantal ook zijn verwoord in de huidige statuten.
De akte van Statuten wijziging is opgesteld door de notaris in overleg met uw voorzitter en uitgebreid besproken tijdens een extra bestuursvergadering over dit onderwerp op 14 juni 2021. Het bestuur heeft unaniem ingestemd dit voorstel van de akte tot wijziging van de Statuten van de vereniging en verzoekt de Algemene Ledenvergadering van v.v. Moerkapelle bijeen op 23 maart 2022, mits voldaan wordt aan het quorum (aantal aanwezigen leden) tijdens de vergadering in te stemmen met bijgaande akte van wijziging van de Statuten van de vereniging.

Procedure:
In onze huidige Statuten staat vermeld dat een besluit tot wijziging van de Statuten ten minste een twee/derde meerderheid van de uitgebrachte stemmen behoeft in een vergadering, waarin ten minste twee/derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.
Indien geen twee/ derde van de leden aanwezig is (en dat was get geval op 23 maart jl.)  dient er binnen vier weken een tweede vergadering gehouden te worden, waarin over het voorstel, ongeacht het aantal aanwezige leden, een besluit kan worden genomen met een meerderheid van ten minste twee/derde van de uitgebrachte stemmen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!