Team-informatie

Het wel en wee, van Moerkapelle…..3

Moerkapelle 3. Dit seizoen oorspronkelijk gestart als het vierde, maar door wat personele wisselingen uiteindelijk toch het derde geworden. Door de personele wisselingen heeft het derde een kleine metamorfose ondergaan. Zo zijn er een aantal selectiespelers lager gaan voetballen en zijn er een aantal spelers in de selectie gaan voetballen. Ook wat ‘oudgedienden’ zijn terug op het nest. Kortom, een relatief nieuw team met nieuwe verwachtingen.

Zoals gezegd is het huidige derde het bekeravontuur als vierde begonnen. De start was prima. Met overwinningen tegen TAVV en Capelle (beide met 4-2 gewonnen) en een kleine nederlaag (0-1) tegen Jodan Boys. Het bekeravontuur was daardoor ten einde, maar de verwachtingen voor de competitie waren hoog.  Inmiddels was ook duidelijk geworden dat het vierde door zou gaan als het derde.

De start van de competitie was helaas wat minder. Met 3 nederlagen op rij (Berkel 0-1, Rohda 8-3 en Jodan Boys 0-5) stonden we op de laatste plaats. Toch gaat het de laatste weken wat beter. Met een gelijkspel tegen BVCB (2-2) en de inhaalbekerwedstrijd tegen SPV (0-2 overwinning) lijkt er een ommekeer te komen en is de weg naar boven ingeslagen. De daaropvolgende competitiewedstrijd werd onze eerste overwinning in competitieverband (DSO 2-3).

Daarom wordt er met vertrouwen uitgekeken naar de uitwedstrijd tegen het eveneens laaggeklasseerde Zwammerdam. Bij een overwinning zouden we ook deze tegenstander passeren op de ranglijst. (zie wedstrijdverslagen)

Moerkapelle 3: