Moerkapelle 1 redt het ook niet in de uitwedstrijd tegen SV Aarlanderveen

... (intikker)

Mannen, 1, 4e klasse C

28 oktober 2017 14:30

Moerkapelle reisde zaterdagmiddag af naar Aarlanderveen. Het knusse Aarlanderveen waar vorig jaar een boeiende wedstrijd werd gespeeld en werd gewonnen. Moerkapelle had vandaag voor het eerst in het seizoen in zijn sterkste opstelling kunnen beginnen, maar trainer De Vries koos er vandaag voor om Van den Hoven achterin op te stellen, dit ten koste van Zijderhand.

Moerkapelle begon, voor de wind,  zoals zo veel keer al sterk aan de wedstrijd. De eerst grote kans was er voor Koorevaar, na een slippertje van zijn verdediger. Het schot ging echter net naast. In de eerste 8 minuten kreeg Moerkapelle 5 corners te nemen, maar uit geen van alle wist men te scoren. Na een kwartier spelen wist de thuisclub onder de eerste druk uit te komen en creëerde ook een grote kans. Na 20 minuten spelen kreeg Aarlanderveen op appelleren een vrije trap. Die bal raakte de bovenkant van de lat en dat zou vanmiddag zeker niet de laatste keer zijn. Moerkapelle drong daarna in de eerste helft wederom aan. In een van de uitvallen werd spits Sluiter buiten het strafschopgebied geheel, met 2 benen vooruit, onderuit gelopen door de uitkomende keeper van Aarlanderveen. Niets aan de hand was de conclusie. Even later ontvangt De Bruin de gele kaart wegens een lichte overtreding op het middenveld. Die vrij trap belande aan onder kant van de lat en sprong het veld weer in. Vlak voor rust begaat spits Poelwijk van de thuisclub een zware overtreding op de enkels van Verweij die het uitkermde. Slechts alleen een vrije trap was het resultaat en de rust stand 0-0.

De tweede helft was Aarlanderveen van meet af aan met de wind in de rug sterker en veel leper dan Moerkapelle. Na ruim 10 minuten spelen schoot de goede keeper van Aarlanderveen een bal uit die achter de verdediging van Moerkapelle op stuiterde. De keeper van Moerkapelle twijfelde een moment met uitkomen en de spits van Aarlanderveen was zo handig om met een bal over keeper Sloof heen de scoorde van de middag te openen. Sloof maakte het enkele minuten later direct al goed met een zweef duik naar de kruising, want Aarlanderveen bleef aanvallen en was op zoek naar de definitieve voorsprong. Moerkapelle kreeg in die fase een doelpoging uit een vrije trap die nog net door de keeper van de thuisclub naast doel kon worden gewerkt. Even later moest spits Sluiter na de zoveelste harde overtreding het veld verlaten. Ronde 70 minuut capituleerde Moerkapelle voor de tweede keer. Vanuit een goed aangesneden bal op rechts langs de verdediger van Moerkapelle heen kon de rechterspits de bal voortrekken en stond de spits van Aarlanderveen geheel vrij om binnen te schieten. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Moerkapelle kon in de gehele tweede helft geen vuist meer maken en Aarlanderveen wist, na nog een bal onderkant van de lat, 10 minuten voor tijd nog een keer te scoren. Wederom een wedstrijd met twee gezichten. De eerst helft volop kansen, maar geen doelpunten, de tweede helft was het voor Moerkapelle kennelijk een te zware opgave. Moerkapelle begon het seizoen hoopvol, maar na slechts één gewonnen wedstrijd en met 3 punten op de ranglijst is er serieus werk aan de winkel om van bij onderste plaatsen vandaan te blijven. Volgende week wacht de volgende zware tegenstander in de thuiswedstrijd tegen het hoog genoteerd staande V.V. Rijnstreek.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Daniel van den Hoven, Arco Verweij , Davey Jager, Harmen Verweij, Tim Koorevaar, Remon de Bruin ©(79: Frank van der Bas), Laurens sluiter, Jaron van Dommele, Redouan Bodouaou (67: Michael Koolhaas).