Moerkapelle voetbalt en scoort veel te weinig, SPV '81 verdedigt en gaat met de punten naar huis

SPV '81 1

...
Harmen Verweij (penalty)

Mannen, 1, 4e klasse C

21 april 2018 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen zaterdag, na de heel slecht verlopen uitwedstrijd vorige week tegen Siveo '60 (8-0, niets om over naar huis te schrijven) thuis tegen SPV '81. Als we naar de ranglijst kijken een gelijkwaardig elftal dat de laatste jaren, ook al in de uitwedstrijd, op handige wijze van Moerkapelle wist te winnen.
Moerkapelle begon direct met aanvallend voetbal. Kreeg binnen 1 minuut al een grote kans om de score te openen. Scoringsmogelijkheden kwamen er meer, binnen 5 minuten zelf wel drie. Maar het doel werd niet gevonden. Na ongeveer 20 minuten spelen kwam SPV voor de eerste keer in de buurt van het strafschopgebied. En zoals het het hele seizoen al gaat zat het Moerkapelle ook vanmiddag niet mee. Een zeer houdbaar schot kwam terecht op de rug/schouder van een van de verdedigers en veranderde dusdanig van richting dat keeper Sloof kansloos was. SPV kwam tegen de verhouding in weer op voorsprong. Moerkapelle trachtte dit direct te compenseren en ging vol op de aanval verder. Dit resulteerde bij de derde aanval van SPV in een verdediging fout aan de zijde van Moerkapelle. En ja wel SPV kwam hierdoor zelfs op een 0-2 voorsprong. Dat Moerkapelle zich hierdoor wederom in de nesten had gewerkt en een heel lastig karwei moest klaren werd al maar duidelijker. Een prachtig schot van De Bruin werd vlak voor rust door de 48 jarige doelman van SPV in een reflex uit het doel getikt. In de tweede helft werd het spelbeeld nog eenzijdiger. Moerkapelle viel constant aan en SPV verdedigde met hand en tand de 0-2 voorsprong. Kansen kwamen er ten over. Een kwartier voor tijd moest de verdediging van SPV ernstig aan de noodrem trekken. Sluiter werd vol onder uit geschopt. Een rode kaart voor de verdediger van SPV was het gevolg. Vlak daarna werd Van Dommele in het strafschopgebied in de mangel genomen.  De strafschop werd door Verweij feilloos binnen geschoten. Moerkapelle bleef aanvallen, veelal over rechts waar Koorevaar vele voorzetten goed afleverde maar het doel niet werd getroffen. Een grote kans voor Van Dommele uit een handig genomen vrije schop belande net naast het doel. Het wedstrijdbeeld van Moerkapelle van de afgelopen weken laat zien dat ondanks de grote inzet het afmaken van kansen en scoren een heel lastig aspect is.  Moerkapelle moest ook nu de nederlaag tegen het weinig creatieve SPV incasseren.De volgende wedstrijd speelt Moerkapelle thuis op 10 mei (Hemelvaartsdag) tegen Aarlanderveen. De zaterdag daarna uit tegen Floreant en op 19 mei de laatste thuiswedstrijd tegen Zevenhoven.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand (53: Dave Jager), Thijs van Nieuwkoop, Arco Verweij, Remon de Bruin, Jaron van Dommele, Michael Koolhaas(46: Tim Koorevaar), Daniel van den Hoven©, Harmen Verweij, Laurens Sluiter ( 77: Joop van Beek).