Moerkapelle blijft, ondanks bizar laatste kwartier, knap staande bij v.v. Woubrugge

Woubrugge 1

Assist: Arco Verweij

Mannen, 1, 4e klasse C

3 februari 2018 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen v.v. Woubrugge 1. In de eerste competitie helft had v.v. Moerkapelle thuis net aan verloren van v.v. Woubrugg,e waar oud-trainer van Moerkapelle Koos Disseldorp de scepter zwaait.
Moerkapelle met Sluiter en Jurn Hoogma in de geledingen begon aftastend aan de wedstrijd en liet aanvankelijk Woubrugge het spel maken. Dat ging redelijk goed tot na een kwartier spelen een aanval door Woubrugge over rechts goed werd voorgezet en de geheel vrijstaande linkerspits de bal in de uiterste hoek van het doel kon inschieten. Moerkapelle zette daarna onmiddellijk een tandje bij en halverwege de eerste helft werd een goede voorzet van Arco Verweij door Sluiter binnen gekopt, net voordat de doelman dacht de bal te kunnen vangen. Moerkapelle kreeg in de eerste helft nog wel enkele kansjes. Zo ging een schot van Verweij ging net voorlangs.
De tweede helft begon voor Moerkapelle met behoorlijk wat perspectief. Direct na rust mocht Moerkapelle een vrije trap nemen vanaf de rand van het strafschopgebied. Dit keer was de keeper van Woubrugge goed op zijn hoede en wist het goede schot tot corner te verwerken. Na een uur spelen mocht Moerkapelle dit na enkele aanvallen weer proberen weer vanaf de rand van het strafschopgebied. Deze vrijetrap had de keeper in eerste instantie meer moeite mee. De bal belande voor de voeten van De Bruin die een grote kans had om de voorsprong te verzilveren, maar weer vond hij de keeper op zijn pad. Woubrugge probeerde aan te vallen maar die aanvallen werden nauwelijks gevaarlijk voor het goed verdedigende spel van Moerkapelle. Het laatste kwartier moest Moerkapelle het ontgelden, met name de gebroeders Verweij waren daar de dupe van, evenals de Jager, een rode kaart na een (te) harde charge. Maar Moerkapelle wist in het zeer rommelige en tumultueuze kwartiertje ook verdedigend goed stand te houden en een puntje mee huiswaarts te nemen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Pieter Verweij, Peter Zijderhand, Justin van den Hoven, Davey Jager, Remon de Bruin   Daniel van den Hoven©, Harmen Verweij, Jurn Hoogma, Laurens Sluiter (60: Frank van der Bas), Arco Verweij (Richard Koole).