Moerkapelle verliest met grote cijfers van SC Woerden

... (afstandschot)

Mannen, 1, 4e klasse C

24 maart 2018 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen SC Woerden.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was redelijk gelijk op gaande. Na kwartier, na een blok van Jurn Hoogma, kreeg Sluiter een vrije loop, alleen op de keeper af, het schot ging hoog over. Na ruim een half uur spelen na een aanval van Moerkapelle volgde direct een counter vanuit achteren aan de rechterzijde bij sc Woerden.De links back van Moerkapelle trapt over de bal heen en kan in de achtervolging de rechter aanvaller van Worden niet meer de baas. Diagonaal schiet deze aanvaller de 1-0 binnen. Enkele minuten later krijgt Moerkapelle een vrije trap na een overtreding op Hoogma. Schot van Hoogma gaat net voorlangs. In de volgende minuut wederom een overtreding nu op Sluiter, geen vrije trap. In de 39ste minuut gaat de rechteraanvaller van sc Woerden er weer van door. Nu geeft hij een hoge voorzet op de linkeraanvaller die geheel vrij staat. Deze neemt de bal formidabel in een keer op de pantoffel en schiet de bal in de kruising. Pracht goal maar mede door onvoldoende verdediging.
Tweede helft: Moerkapelle trekt direct ten aanval om de aansluitingstreffer te forceren, dat duurt slechts 10 minuten voordat sc Woerden een goede counter kan plaatsen. Daar is Woerden ook heel goed in. Na 63 minuten spelen wordt het 3-0. Vier minuten later wordt het 4-0 en 10 minuten later zelfs 5-0.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven (70: Sander Koole) , Peter Zijderhand, Thijs van Nieuwkoop, Arco Verweij, Dave Jager,  Daniel van den Hoven©, Harmen Verweij, Joop van Beek(46: Michael Koolhaas), Jurn Hoogma, Laurens Sluiter (60: Tim Koorevaar,).