Incompleet Moerkapelle 1 pakt punt in Zevenhoven

... (lob)

Mannen, 1, 4e klasse C

16 december 2017 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen zaterdag uit tegen Zevenhoven. Een vereniging uit Nieuwveen waar Moerkapelle decennia lang niet tegen had gevoetbald. Zevenhoven is afgelopen jaren gedegradeerd van de eerste klasse naar de vierde klasse.

Moerkapelle ging zaterdag jl. zeer gehavend op pad naar Zevenhoven. Dat de wedstrijd doorging vandaag was al een verrassing. Het hele middenveld en de spits, Verweij, Van Dommele, Van der Hoven en Sluiter, van Moerkapelle waren geblesseerd. Moerkapelle trainer De Vries had getracht om enkele spelers van het tweede elftal te laten mee doen, maar dat lukte niet. Wel was Menno Verschoor vanuit het derde elftal bereid om in te springen (Menno, dank daarvoor). Menno was vier jaar geleden afgezwaaid vanuit de selectie en heeft het eerste elftal van Moerkapelle afgelopen jaren, indien nodig, enkele keren meer gelukkig een dienst bewezen. De laatste keer precies een jaar geleden.

Eerste helft.

Zevenhoven was in eerste instantie de betere ploeg. Moerkapelle was op zoek naar een goed ritme in deze bijzondere opstelling. De altijd handige Verschoor als vast aan speelpunt die de bal weet vast te houden en de pass kan geven. Een aantal en de beste kansen voor Zevenhoven. Zelf 2 man vrij voor doel weten de bal er niet in te krijgen. Moerkapelle kon daar slecht enkele niet ongevaarlijke schoten van Koorevaar tegenover stellen, maar de keeper Zevenhoven was telkens op zijn hoede. Vijf minuten voor de rust wist Zevenhoven onverwacht uit een aanval toch te scoren. De bal valt tussen verdediger Zijderhand en de spits in beide doen naar de bal, maar de spits weet met een lob de bal net op tijd over de uitlopende keeper Sloof heen te spelen.

Tweede helft.

Aanvankelijk begon Zevenhoven zoals men de eerste helft was geëindigd en creëerde in het eerste kwartier zeker ook nog wel enkele kansjes. Zachtjes aan kreeg Moerkapelle meer en meer vat op het spel van de thuisclub. De aanvallen werden ook gevaarlijker. Na ruim een kwartier spelen wist De Bruin met een mooie steekpass Jager, die geheel was mee op komen stomen, te vinden. Jager lag aan en miste niet, de gelijkmaker 1-1 was een feit. Moerkapelle drong daarna nog een aantal keren goed aan. De goed en scherp aangesneden vrije trappen van Zijderhand leverde een aantal gevaarlijke situaties op voor het doel van Zevenhoven. Verschoor zijn inbreng blijft een genot om naar te kijken en is nog steeds van toegevoegde waarde. Moerkapelle kreeg nog minimaal twee opgelegde kansen voor de winst. Een keer was het Bodouaou die op de doel had kunnen scoren. Met de hand werd de bal alsnog uit het doel gehouden. En in de laatste minuten kreeg Koolhaas de kans om de winst mee te nemen. Op de rand van buitenspel (!) schoot hij helaas hoog over. Laatste smetje op de wedstrijd was 1 minuut voor tijd de rode kaart voor Eindhoven. Hij kon zich na een vol knietje in het dijbeen van de aanvoerder van Zevenhoven (!), de bal was al lang weg, niet beheersen en gaf een trapje na. Deze werd gesignaleerd en Eindhoven kon vertrekken.
Moerkapelle nam gelet op het spelbeeld zeer terecht een punt mee uit Zevenhoven. Een opsteker voor de tweede helft van de competitie. Vanmiddag maar weer eens bewezen dat Moerkapelle met vereende krachten (Menno bedankt) goed mee kan doen en beter kan dan tot op heden uit de ranglijst blijkt.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand, Pieter Verweij, Arco Verweij, Davey Jager, Remon de Bruin ©, Michael Koolhaas, Menno Verschoor (87*: Joost Voskuilen), Tim Koorevaar, Wesley de Wilde (60: Redouan Bodouaou)