Moerkapelle 1 op zoek naar zich zelf, overklast door goed spelend NSV ’46

... (e.d.)

Mannen, 1, 4e klasse C

14 oktober 2017 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Moerkapelle 1 op het zonnige sportcomplex thuis de wedstrijd tegen NSV ’46 uit het Noorden. NSV ’46 heeft grote ambities en een brede selectie. Moerkapelle 1 kon vandaag niet rekenen op spits Sluiter, Koolhaas en Daniel v.d. Hoven. Trainer De Vries koos vandaag voor een 5 mans verdediging. NSV ’46 drong direct aan en Moerkapelle was vanaf het eerste moment meer op zoek en veel meer bezig met zich zelf dan met de tegenstander en het spelletje. Dat resulteerde na nog geen kwartier spelen al in het eerste tegendoelpunt. Een goed opgezette aanval doorsneed vanaf de flanken de verdediging en de spits stond klaar om binnen te tikken. Moerkapelle schrok daarna even wakker en kon met enkele tegenaanvallen in die fase nog iets laten zien. Een goed schot van Eindhoven kon door de keeper van NSV ’46 maar net aan worden gepareerd en de rebound kon door Bodouaou net niet worden in, maar naast getikt. Deze aanval werd gevolgd door een goed schot van Koorevaar. Dit zou achteraf ook een van de spaarzame aanvallende momenten van de middag van Moerkapelle blijven. Na 20 minuten goed veldspel van NSV ’46, het rond spelen van de bal jaagde Moerkapelle hoe langer hoe meer op, werd het na een misverstand achterin al 0-2. NSV ’46  zette aan en Moerkapelle was op het midden veld de controle regelmatig volledig zoek en vanaf dat middenveld bediende NSV ’46 de beide flanken perfect waar de buitenverdedigers geen vat op kregen. Met een mooie aanval, gevolgd door een prachtig schot dat in de kruising belande werd het na ruim een half uur spelen zelfs al 0-3. De 0-4 volgde en vlak voor rust deed de scheidsrechter er nog een cadeautje bij. Hij liet de voor een ieder zeer terecht vlaggende grensrechter staan bij meters buitenspel en hierdoor werd het onder zwaar protest zelf 0-5. Sportief genoeg gaf de scheidsrechter naloop toe dat hij dit beter anders had kunnen doen. Het maakte voor de wedstrijd al niet zo veel meer uit, deze was bij de 0-3 namelijk al volledig gespeeld.
De tweede helft was dan ook niet meer dan een formaliteit waarin NSV ’46 nog twee keer wist te scoren. Een keer door een eigen doelpunt van Moerkapelle en de 0-7 in de 82ste minuut. Moerkapelle had vandaag kennelijk een complete off-day tegen een goed spelende NSV ’46 dat zeker de kampioensaspiraties vanmiddag al heel duidelijk heeft laten zien. Een elftal dat goed is gemotiveerd en een simpel maar heel degelijk spelletje op de mat ten toon spreid. In januari wisten we nog een punt te veroveren in de uitwedstrijd in het Noorden, maar vanmiddag was NSV ’46 meer dan een maatje te groot van Moerkapelle. Er is werk aan de winkel bij Moerkapelle, dat zich zelf snel zal moeten herpakken en met het hen bekende spelletje de draad weer moet proberen op te gaan pakken. Dinsdagavond a.s.  speelt het elftal al voor de Rijnmondcup de uitwedstrijd tegen VOC en zaterdag a.s. wacht de volgende thuiswedstrtijd  tegen Woerden.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand (46: Alex Vonk), Arco Verweij , Davey Jager, Jaron van Dommele, Redouan Bodouaou (46: Jos van Beek), Remon de Bruin ©, Tim Kooreveaar, Harmen Verweij,  Frank van der Bas.