Moerkapelle 1 verliest in spannend duel onverdiend nipt van Woubrugge 1

Woubrugge 1

Mannen, 1, 4e klasse C

23 september 2017 14:30

Afgelopen zaterdag is het seizoen 2017-2018 echt van start gegaan. Op een zonovergoten sportcomplex De Wilde Veenen in Moerkapelle mocht het eerste elftal van v.v. Moerkapelle starten tegen v.v. Woubrugge. Een oude bekende tegenstander waar een oud-trainer van Moerkapelle de scepter zwaait.

Moerkapelle begon direct sterk aanvallend aan de wedstrijd en wist in het eerste kwartier de meeste en beste kansen te creëren. In de 3de minuut had spits Sluiter de bal zo voor het inkoppen. Hij kopte de bal hard naar de grond, maar de bal stuiterde helaas daardoor net over het doel. Enkele minuten later uit een volgende corner had de spits de bal voor het inschieten, deze ging echter net naast. Woubrugge had aanvankelijk moeite om Moerkapelle bij te houden, laat staan tot aanvallen te komen, maar de sterspeler van Woubrugge met nummer 7, nam zijn ploeg op sleeptouw. Na een mooie passeer beweging en een voorzet op maat, vanaf links bereikte hij een van de spitsen van Woubrugge. Deze schoot hard in echter  keeper Sloof was op zijn hoede en stopte met een uitstekende reactie de bal. Moerkapelle de pech, niet voor het eerst dit seizoen, dat de keeper de bal op het lijf van de aanstormende eigen speler, in dit geval Verweij, belande en zo het doel in ketste. Na het goede begin toch weer even een domper voor Moerkapelle, want Woubrugge was daarvoor nog nauwelijks aan aanvallen toegekomen. Moerkapelle pakte de draad goed op met onder meer een mooie steekpass van Zijderhand waardoor spits Sluiter een vrije loop op de doelman van Woubrugge kreeg. Deze kans wilde de spits kennelijk te mooi afmaken, hij wilde de bal met een lob over de uitkomende doelman heen schieten. De bal ging echter ook hoog over het doel heen. Zo bleef Moerkapelle in de eerste helft lang tegen een achterstand aankijken en zag het dat Woubrugge meer en meer de counter ging hanteren met de levensgevaarlijke nummer 7 Hu als bedenker van elke aanval. Ook Moerkapelle kreeg kansen, zoals uit een schot van Jager. Het was  Moerkapelle dat op slag van rust gelijk wist te maken. Vanuit een snel genomen vrije trap, vanaf de eigen helft, door Harmen Verweij wist de linkerspits Bodouaou zich mooi vrij te spelen en de bal direct in de uiterste linkerhoek te schieten. Een verdiende gelijkmaker die de spanning in deze niet onaantrekkelijke wedstrijd voor de tweede helft er weer helemaal in bracht.

In de tweede helft nam Moerkapelle ook nu weer direct het initiatief in handen, creëerde een veld overwicht maar moest blijven waken voor de counters van Woubrugge. Een hele grote kans kreeg Van Dommele na een kleine tien minuten spelen. Een goed genoemde vrije trap van Jager ging rechtstreeks naar het hoofd van Van Dommele, ook een open kopkans. De bal scheerde echter diagonaal net naast de paal aan de buitenzijde. Moerkapelle bleef de aanval zoeken maar het was de linkerverdediger van Woubrugge die de opening wist te vinden. Hij spurtte in de 65ste minuut over links bijna over het gehele veld en gaf de bal op maat voor, waar de zeer ervaren nummer 7 van Woubrugge al klaar stond voor de keeper van Moerkapelle. Hij faalde nie,t haalde de trekker over en schoot keurig binnen. De 1-2 achterstand voor het hard werkende Moerkapelle was helaas een feit. Moerkapelle had in het eerste uur al veel gegeven. Trainer De Vries wisselde 3 spelers en bracht onder meer de vlak voor de wedstrijd half geblesseerde Arco Verweij ook in de gelederen.  Het mocht allemaal niet meer baten want alleen een aantal gele kaarten voor Woubrugge volgde nog, maar de o zo verdiende gelijkmaker kwam er niet meer. Keeper Sloof behoede zelfs zijn ploeg in de slotfase nog voor erger door met een katachtige beweging de bal uit de kruising te tikken. De wedstrijd werd precies na 90 minuten al afgefloten. Moerkapelle moest berusten in een eerste niet verdiende nederlaag, waar een punt op zijn minst wel op zijn plaats was geweest. Moerkapelle speelde leuk voetbal en moet voor een deel nog beter op gang komen. Het zal er aan moeten werken om wat zuiniger met kansen om te gaan. Volgende week wacht de eerste uitwedstrijd tegen Sportief.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand (82: Joop van Beek), Pieter Verwey, Davey Jager, Frank van der Bas (70: Arco Verweij), Harmen Verweij, Jaron van Dommele, Tim Kooreveaar (80: Timon van Dam), Laurens Sluiter, Redouan Bodouaou.