Moerkapelle maakt het kampioenskandidaat Aarlanderveen uitermate lastig, maar verliest toch nipt

Aarlanderveen

Mannen, 1, 4e klasse C

10 mei 2018 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen donderdag 10 mei tegen Aarlanderveen. De inhaal wedstrijd van enkele weken terug. Voor Aarlanderveen als kampioenskandidaat staat er nog veel op het spel, maar ook Moerkapelle wil het seizoen zo goed mogelijk afsluiten. Moerkapelle beschikte deze Hemelvaartsdag niet over de gebroeders Verweij. Daarvoor traden in de plaats Justin van den Hoven en Menno Verschoor.

Aarlanderveen begon van meet af aan met veel druk uit te oefenen op de achterhoede van Moerkapelle. Dat lukte maar ten dele, want Moerkapelle had hier wel rekening mee gehouden. De aanvallers van Aarlanderveen zijn een gevaarlijk wapen. Moerkapelle stond haar mannetje en kwam zo nu en dan ook nog aan een niet ongevaarlijke aanval toe. De eerste kans was er voor Aarlanderveen. Assistent grensrechter Hof vlagde voor buiten spel maar er werd doorgespeeld en de bal belande op de paal. Vlak voor rust kreeg Justin van den Hoven de beste kans om de thuisploeg op voorsprong te zetten. Een rush alleen op doel af ging goed maar de uitkomende keeper pareerde zijn schot.

De tweede helft gaf een soortgelijk spelbeeld. Aarlanderveen investeerde veel in het aanvalsspel en Moerkapelle verdedigde met als laatste man Van Nieuwkoop goed. Het duurde zelfs tot de 73ste minuut voordat het enige doelpunt van de middag zou vallen. Uit het niets schoot de spits Bouazzati van Aarlanderveen van buiten het strafschopgebied de bal in een streep diagonaal in de bovenhoek. Moerkapelle probeerde het daarna zeker nog wel, viel aan maar kon, ondanks kansjes voor Van den Hoven en De Bruin niet meer tot de gelijkmaker komen. Moerkapelle had met veel inzet en strijd de huid vanmiddag duur verkocht en Aarlanderveen wist ter nauwer nood aan een gelijkspel te ontsnappen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand (66: Dave Jager), Thijs van Nieuwkoop, Joop van Beek, Remon de Bruin, Jaron van Dommele, Daniel van den Hoven©, Justin van den Hoven , Laurens Sluiter (60: Tim Koorevaar0, Menno Verschoor (75:Michael Koolhaas).