Moerkapelle 1 niet opgewassen tegen gretiger Sportief 1

Sportief 1

Mannen, 1, 4e klasse C

7 april 2018 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen zaterdag, na de overwinning van vorige week thuis tegen V.V. Sportief 1. De uitwedstrijd had Moerkapelle eerder dit seizoen weten te winnen. Vandaag winnen tegen een club die ongeveer gelijk op de ranglijst staat zou een mooie opsteker zijn. Maar na afloop was te constateren dat dit helaas geen haalbare kaart bleek te zijn.

De eerste helft ging nagenoeg gelijk op. Beide elftallen wisten zo ongeveer wel 1 serieuze scoringskans te creëren. Een matige eerste helft werd gevolgd door een tweede helft waarin Sportief meer inzet toonde en gretiger was dan Moerkapelle. Sportief wist na 10 minuten spelen in die tweede helft op slimme wijze de score te openen. Een gemakkelijk gegeven vrije trap op de rand van het strafschopgebied werd heel snel genomen. Moerkapelle was nog bezig de muur goed neer te zetten, maar dat was al niet meer nodig. De bal werd snel genomen en naar rechts gespeeld de rechteraanvaller wist vrij eenvoudig keeper Sloof te passeren en de 0-1 was een feit. Het geschrokken Moerkapelle trok daarna ten aanval en het beste half uurtje van de middag brak aan Na 20 minuten spelen werd de mooiste aanval van Moerkapelle van de middag beloond met een doelpunt. Een aanval via de gebroeders Verweij en Van den Hoven gaf De Bruin de kans de bal hard en goed in te schieten. Nog geen minuut er na ging Verweij weer op doel af en lag de bal rond de penalty stip panklaar voor de voeten van Koorevaar. Die had te lang nodig om te vuren en de bal was inmiddels vanaf die plaats al verdwenen, als ook de grote kans op de voorsprong. Daarna wisselde trainer de Vries al snel maar dat bracht deze keer geen geluk en/of beter spel. Behalve dat Van den Hoven in de 73ste minuut een vaste penalty aan zijn neus voorbij zag gaan. Sportief had de aanvalsdrift van Moerkapelle rustig afgewacht en wist van een verkeerde uitgooi van Moerkapelle optimaal te profiteren. Het net was snel gevonden en de achterstand een feit. Drie minuten voor tijd beslechte Sportief deze wedstrijd met een volgende goal definitief. Ondanks een goede training op donderdag zat het er vanmiddag bij Moerkapelle niet in. Volgende week speelt Moerkapelle de uitwedstrijd tegen Siveo ’60. Om daar punten te veroveren zal er zeer waarschijnlijk wel op andere wijze dan zaterdag jl. gespeeld moeten worden.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand (70: Dave Jager), Thijs van Nieuwkoop, Arco Verweij, Remon de Bruin, Jaron van Dommele (64: Tim Koorevaar), Daniel van den Hoven©, Joop van Beek (46: Tim Koorevaar), Harmen Verweij, Laurens Sluiter (73: Michael Koolhaas).