Moerkapelle 1 boekt eerste thuisoverwinning in competitie van dit seizoen.

Rijnstreek 1

Laurens Sluiter (penalty)
... (vrije trap)

Mannen, 1, 4e klasse C

4 november 2017 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Moerkapelle 1 op een druilerig zaterdagmiddag de thuiswedstrijd tegen v.v. Rijnstreek. Moerkapelle moest proberen om de slechte resultaten van de afgelopen weken van zich af te schudden, zodat men hoger op de ranglijst komt dan dat men nu staat. Rijnstreek is de competitie aanvankelijk heel goed begonnen, maar ook daar gaat het de laatste weken iets minder mee. In februari van dit jaar had Rijnstreek nog bij Moerkapelle weten te winnen. Dus er was voor Moerkapelle heel veel aan gelegen om vanmiddag te trachten de punten thuis te houden.

Moerkapelle startte in een vertrouwde opstelling, alleen A. Verweij was vandaag niet fit genoeg om aan de wedstrijd te beginnen. Moerkapelle begon met lef en overtuiging aan de wedstrijd en de eerste de beste kans in de eerste minuut was er net al vorige week weer voor Koorevaar. Zijn schot ging ook nu net naast. Moerkapelle bleef aanvallen en Rijnstreek kreeg geen vat op het spel van Moerkapelle. Na 9 minuten was het dan ook raak. Een goede voorzet van Verweij bereikt spits Sluiter die netjes binnen tikte. Moerkapelle wist direct ook door te zetten en creëerde enkele goede kansen. Nog binnen het kwartier vloerde een verdediger van Rijnstreek de hard werkende spits Sluiter binnen het strafschopgebied. Een penalty was het gevolg. Sluiter zelf nam de verantwoordelijk op zich en schoot de bal keurig binnen. Voor Moerkapelle dit seizoen een mooie voorsprong binnen een kwartier spelen. Moerkapelle bleef het initiatief houden en een aantal kansen creëren, maar scherpte bij het afmaken ontbreek in vele gevallen nog wel. Rijnstreek kreeg iets meer vat op het spelletje van Moerkapelle en kreeg na 35 minuten spelen door een onhandige overtreding aan de rechterzijde in de verdediging van Moerkapelle een vrije trap te nemen op de rand van het strafschopgebied. Die vrije trap werd feilloos genomen en zo in de kruising van het doel geprikt. Zo verkleinde Rijnstreek vlak voor rust toch nog de achterstand.

Na rust wist Moerkapelle dit keer het niveau van de eerste helft voor te zetten. Het speelde solide en kwam bij regelmaat met gevaarlijke aanvallen in het doelgebied van de tegenstander. Binnen 10 minuten spelen in de tweede helft was het Sluiter die na een mooie actie de bal naar H. Verweij schoot. Verweij rond deze kans mooi af en zo werd de voorsprong weer vergroot. Rijnstreek had het vanmiddag niet gemakkelijk. Moerkapelle was gemotiveerd en op dreef. Er werd hard gewerkt en de ploeg liet zien dat het niet thuis hoort in de kelder van de vierde klasse. Tien minuten voor tijd trakteerde de thuisploeg het publiek op een van de mooiste aanvallen van de middag. Een combinatie vanaf het middenveld, opgezet door Sluiter, via de ingevallen Bodouaou naar De Bruin die de vrijstaande H. Verweij bereikte. Ook deze kans liet Verweij zich niet ontgaan en scoorde 4-1, tevens de eindstand van de wedstrijd. Een compliment voor de goede arbitrage is vandaag zeker ook op zijn plaats. De ervaren leidsman had goed zicht op het spel, liet niet met zich sollen en had geen kaart nodig. Moerkapelle speelde een degelijke wedstrijd en moet proberen dit niveau vast te houden, want dan moeten ook meer punten van zelf wel gaan komen. Volgende week is er geen competitiewedstrijd voor Moerkapelle 1. De eerste volgende wedstrijd is op 18 november uit tegen V.V. Kamerik. Een bekende tegenstander een van de vier clubs die maar 3 punten hoger op de ranglijst staat.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Peter Zijderhand, Daniel van den Hoven©, Davey Jager, Jaron van Dommele, Remon de Bruin (85: R. Koole), Harmen Verweij, Tim Koorevaar (75: Arco Verweij), Laurens Sluiter, Michael Koolhaas (62: Redouan Bodouaou)