Jeanette boft niet vandaag, ook bij de JO17-1 regent het nog steeds

Onder 17, JO17-1, Groep 3 22

16 september 2017 12:30

Taco Jonker

Moerkapelle JO17-1 – VFC JO17-3, zaterdag 16 september 2017.

Jawel het regent nog steeds, na die regen van vanmorgen bij Sven ff thuis opgedroogd en dan nu bij Lars kijken hoe het zal verlopen….. nou ja het regent nog steeds, jammer genoeg. Nu genoeg over het weer. Er moet gevoetbald worden….. Nou het loopt niet echt heel lekker zeg maar de jongens hebben natuurlijk weer naar de uitslagen van de eerdere wedstrijden gekeken en denken dan alweer vooraf joh een eitje en dat is het dus niet. Dus mannen elke wedstrijd is een wedstrijd op zich, maakt niet uit wat de eerdere uitslagen zijn, jullie beginnen elke week gewoon met de volle 100% en hebben maar 1 taak KNALLEN!

Ondanks dat weten we toch al snel te scoren, Jonathan maakt de 1-0. Dan is er voor VFC ook een kans maar gelukkig staat Gino op te letten en loopt het allemaal goed af. Maar al met al blijven we druk zetten, dat levert ons dan een corner op maar die kans benutten we dan weer niet. Dan maakt onze pofadder een klein foutje, dat kleine spitsje van VFC gaat er snel vandoor, maar die lange benen van pofadder zorgen ervoor dat er niet gescoord kan worden. Weer MKP in de aanval, veel druk op het middenveld mooi schot Matthias maar mooie redding van de keeper. VFC weer in de aanval ze willen langs pofadder, maar die maakt er korte metten van en schiet de bal uit. Daarom het is een raar potje het gaat over en weer en de verwachtingen van al die coaches langs de zijlijn waren hoog gespannen. Weer MKP in de aanval mooie voorzet van Ries, leeg doel en dan is er niemand die hem ff intikt. Dan denkt Ries bij de volgende aanval probeer het zelf wel maar dan gaat ie net over. Klein kansje voor Jeffrey maar dat schot is te zacht en dus een eitje voor de keeper van VFC. Het is weer zo’n wedstrijd van de gemiste kansen. Dan hebben we een soort van een mazzeltje terugspeel bal die wordt opgepakt, het levert ons een vrije trap in de 16 op. Maar ja met zoveel spelers in de 16 is het lastig scoren, mogen dan wel weer een corner nemen. Maar dat is ook niks. VFC probeert het zo in de laatste minuten van de eerste helft ook nog maar pofaddertje doet het goed, ruimt lekker op, maakt voor het publiek nog even een mooie duikeling, ik zag 3 bordjes met een 9 tevoorschijn komen, dus ik zeg goed bezig. We mochten nu ook weer even opdrogen in de RUST.

Na de rust gaan we weer voortvarend van start levert ons direct een corner op, Jarno geeft hem mooi voor op pofaddertje maar die kopt hem heel mooi oever. Vrije trap van VFC maar daar blijft het dan bij. Dan MKP weer in de aanval mooi schot Jeffrey, keeper tikt hem net naast, corner. Mooie kansen voor Jarno maar die heeft nog wat moeite met de afwerking, na 57 kansen eindelijk de bal in de netten en jawel hij zorgt voor de 2-0. Mooi overspelen, we kunnen het wel, en zo scoort Jeffrey de 3-0. VFC weet ons doel ook te vinden maar schieten met een leeg doel gelukkig naast. Dan lopen de gemoederen hoog op en moet een speler van VFC zijn coach van het veld begeleiden, die was het niet eens met de scheids. We proberen het elke keer weer er wordt zelfs door Jurgen gescoord, maar helaas de vlagger gooide roet in het eten, vlagt voor buitenspel en zo telde deze dus niet. Dus mag Jurgen even bijkomen in de dug out, Jeffrey er weer in en jawel die weet wel te scoren, 4-0, goeie wissel Gert! Dan krijgt VFC het toch voor elkaar of is Gino zo sociaal om ze te laten scoren en is het 4-1. Eigenlijk komt het omdat de verdedigers en laatste man mee naar voren waren gegaan en niet op tijd terug waren…… Mooie voorzet van Vito op Jarno en jawel de beer is los 5-1.

Jawel ik zag het gebeuren op het andere veld bij de JO19 er werd gescoord en MKP liep hard te juichen dus TOPPIE gasten, ik weet niet wie maar het staat genoteerd!

VFC gaat steeds meer druk zetten maar het levert helaas niks op en wij proberen het weer, met mooi samenspel en grote kans voor Ries en wat doet ie schiet hem huizenhoog over. En weer een voorzet van Jeffrey op Ries, die raakt de paal en zo komt de bal voor de voeten van Jorn die hem helaas net naast tikt.

Jawel er wordt weer gescoord op het andere veld, nog steeds niet op de hoogte van de stand, zie wel dat Timo, de keeper, naast het veld staat…..

Nou dan krijgen we nog een stief kwartiertje voor MKP, diverse kansen, solo actie van Jeffrey maar de keeper stond in de weg, mooi schot van Ries ook weer in de handen van de keeper. Dan doen we het nog even zoals het hoort, mooie voorzet van Jeffrey op Olaf, speciaal kadootje voor zijn verjaardag, en die tikt hem mooi binnen 6-1. Dan is het tijd voor het eindsignaal! Weer winst voor MKP JO17, mooie score in de bekerwedstrijden! Volgende week mogen we weer thuis tegen Hazerswoude Boys JO17-1, om 12.15 uur. En de weersvoorspelling is mooi dus ouders, opa’s en oma’s, broers en zussen, vriendinnen kom gezellig kijken.

En jawel goed bezig die JO19-1 een mooie 4-2 winst, klasse hoor!

Groetjes de razende reporter!