Het wedstrijdverslag voor JO13-1 met veel regen en heel veel doelpunten

Onder 13, JO13-1, Groep 4 26

9 september 2017 9:00

Raymond Wondergem

Op een regenachtige zaterdagmorgen om 9 uur thuis, bekerwedstrijd nummer 2. Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen na de grote nederlaag van vorige week. Nu is Nathan er weer bij maar moeten we Romano missen die is nu een weekendje uit. Maar Ian was bereid om ons deze wedstrijd bij te staan.

Ik had net mijn fiets geparkeerd, liep naar het veld zag Sven in het doel klaarstaan en wat bleek na de aftrap heeft MKP gelijk gescoord, Lars heeft de 1-0 al weer in de netten hangen. Ik heb hem helaas gemist maar gelukkig werd het me al gauw ingefluisterd door diverse ouders. Tip voor mezelf 5 minuten eerder vertrekken van huis…..

Dan gaat VDL druk zetten maar schieten gelukkig voor langs en als ze dan nogmaals proberen om de achterlijn te halen hebben we Jarno nog die met mooie slidings de bal altijd weer weet af te pakken. Toch komen ze nog een keer langs onze verdediging maar dan doet Sven wat ie moet doen. Dan gaan wij weer in de aanval en met mooi overspel wordt Lars weer bereikt en is het inderdaad al snel weer 2-0. Ook Nathan ruikt zijn kansen maar de afwerking is nog niet helemaal je van het. Dan een foutje achterin bij VDL en Lars is zeer alert en weet de 3-0 te scoren, jawel een hattrick! En MKP blijft gewoon meer druk uit oefenen en weer een mooie voorzet en Enzo maakt de 4-0. Dat is tevens onze ruststand. De regen komt nu echt met bakken uit de lucht. Maar we gaan nu even heerlijk aan de koffie, kan mijn notitieboekje ook nog even drogen.

Na de rust is het nog steeds aan het regenen en houdt Patricia de paraplu vast zodat ik toch nog iets kan opschrijven. Corner MKP maar VDL gooit de boel op slot, maar we geven niet op en gaan gewoon door. Mooie voorzet van Nathan op Casper en die schiet hem dan ook snoeihard binnen 5-0. De beer is los zeg maar het is niet meer te volgen hoe en wie de voorzetten geeft maar de doelpunten volgen elkaar op in rap tempo en door de regen is het schrijven ook lastig dus; Nathan maakt de 6-0, Enzo de 7-0, Matthias de 8-0.

Dan krijgt Wol het op zijn heupen vliegt of moet ik zeggen zweeft ie over het veld en maakt het VDL heel lastig maar schiet helaas net over. We blijven het proberen, mooie actie Nathan maar helaas in de handen van de keeper. Nog een mooi schot van Matthias maar de laatste man van VDL kopt hem voor het doel weg. VDL probeert er nog een keer uit te komen en de spits komt op Sven af die al uit zijn doel is en de bal wegschiet deze komt echter tegen de spits aan en verdwijnt gelukkig naast het net. Blij dat de scheids fluit voor het einde van de wedstrijd de spelers zijn onderhand aardig doorweekt en wij ook. Op naar volgende week weer thuis en weer om 9 uur, nu tegen VELO JO13-5. Dus ouders, broers en zussen, opa’s en oma’s, jullie zijn van harte welkom om ze aan te moedigen.

Tot volgende week de razende reporter!