Moerkapelle 1 wint met attractief spel van Swift Boys en rond voorbereiding competitie goed af

Swift Boys 1

Mannen, 1, Groep 2 24

16 september 2017 14:30

Helm, mevr L.J. van der

Het eerste elftal van v.v. Moerkapelle mocht zaterdag16 september de volgende thuiswedstrijd in de beker competitie spelen. De eerste bekerwedstrijd was gewonnen, de tweede tegen derde klasser Leonidas vorige week ,met goed spel, verloren.

Voor trainer John de Vries was het de laatste mogelijkheid om in de voorbereiding op de competitie spelttypes en enkele jeugdige spelers te analyseren. Vermeldenswaardig is het feit dat deze wedstrijd onder leiding stond van een vrouwelijk scheidsrechter. Dit was op het complex van v.v. Moerkapelle  niet eerder vertoond. Wellicht was dat ook de aanleiding dat  Moerkapelle vanmiddag op het regenachtige complex aanvankelijk wat onzeker van start ging. Het rond spelen van de bal achterin resulteerde als vrij snel in het eerste doelpunt. Als we het goed hebben gezien knalde verdediger Eindhoven de bal onverwacht en ongelukkig in eigen doel. Swift Boys juichte en rook zijn kans vanmiddag, maar Moerkapelle was vast beraden en kwam beter in haar spel. Meer en meer werd de aanval gezocht. Davey Jager trok over links een paar keer goed naar voren. Zijn schoten miste net. De doelman van Swift Boys wist zijn doel aanvankelijk met enkele spectaculaire reddingen nog schoon te houden. Het duurde tot een half uur spelen voordat hier verandering in kwam. Een goed genomen corner werd door Sluijter keurig binnen gekopt. De laatste fase van de eerste helft drukte Moerkapelle verder door maar bleven de doelpunten uit. Een zeer verstandige actie van de trainer van Swift Boys voorkwam in deze fase een mogelijk vervelend moment in de wedstrijd.

In de tweede helft werd Moerkapelle aanvankelijk onnauwkeuriger en lukte er minder dan in de eerste  helft. Passes kwamen nauwelijks goed aan of spelers liepen regelmatig gelijktijdig naar dezelfde plek.  Swift Boys had het aanvalsritme weten te verstoren. Trainer De Vries bracht na een half uurtje spelen een aantal verse spelers in waaronder Van der Bas en Koolhaas. Dit bracht het spel weer op een iets hoger niveau. Moerkapelle wilde vanmiddag graag wel laten zien dat ze in staat waren om van deze tegenstander te winnen. Eindhoven deed er alles aan om zijn foutje van de eerste te corrigeren en dat lukte laat in de wedstrijd ook. Een mooie passeer beweging van hem aan de achterzijde en het goed terug leggen op Van der Bas bracht laatst genoemde in stelling. Van der Bas schoot de bal vanaf de rand van het strafschopgebied op een mooie manier over de keeper heen het doel in en Moerkapelle op voorsprong. Zo ongeveer zelfde actie zowel van Eindhoven als Van der Bas leverde Moerkapelle in de laatste minuut van de wedstrijd ook de 3-1 op. In zijn geheel genomen een sportieve, leuke wedstrijd onder goede leiding. Eind goed al goed is het spreekwoord. Volgende week, wanneer het er echt omgaat, wacht de eerste competitie wedstrijd thuis tegen Woubrugge, waar onze oud-trainer Disseldorp de scepter zwaait.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Pieter Verwey (70: Alex Vonk), Davey Jager, Arco Verweij, : Remon de Bruin (80: Michael Koolhaas) Harmen Verweij, Jaron van Dommele, Tim Kooreveaar, Laurens Sluiter, Redouan Bodouaou (65: Frank van der Bas) .