Mooie overwinning voor vv Moerkapelle 3!

DSO 8

Lars Dukker (afstandschot)

Mannen, 3, Groep 5 06

3 september 2016 15:00

Op zaterdagmiddag 3 september 2016 speelde het 3e elftal haar tweede bekerwedstrijd uit tegen DSO. De eerste bekerwedstrijd werd vorige week nipt verloren met 2-3 thuis tegen Oosterheem. Deze dag hadden de mannen van B&P de beschikking over maar slechts 12 spelers. Timon, A-junior, was gevraagd om mee te doen met het 3e elftal van Moerkapelle, zodat we met 2 verse wissels richting Zoetermeer konden vertrekken. Op papier heeft het 3e elftal van de plaatselijke voetbalvereniging 21 spelers. Twee spelers zitten nog in de lappenmand, enkele nog met vakantie en er waren een aantal jongens verhinderd wegens privéverplichtingen.

De aftrap werd om 15:00 uur genomen op een echt natuurgrasveld ver verwijderd van de kantine van de Zoetermeerse club, geleid door een goede en onpartijdige scheidsrechter. De tegenstander bestond uit een team met veel oudere spelers. Het trainingsstaf B&P had besloten om vandaag in het 4-4-2 systeem te acteren. In de gehele eerste helft hanteerde het 3e een te laag baltempo, werden ballen onnodig ingeleverd en te snel werd ook de lange bal gehanteerd. Dit komt vermoedelijk doordat het 3e slechts twee weken heeft getraind, waarbij opgemerkt mag worden dat het niveau op de trainingen, beduidend hoger ligt, ten opzichte van wat de groep deze wedstrijd liet zien.

DSO speelde veelal de lange bal, maar de laatste linie won erg veel persoonlijke duels, waardoor we niet echt in problemen kwamen. Zowel het thuisspelende team, als het 3e elftal, had mogelijkheden om de score in de eerste helft te openen, maar er werd na 45 minuten met een 0-0 stand pauze gehouden. De tweede helft begon goed voor Moerkapelle. Een prachtig schot van Lars eindigde in de bovenhoek en de 0-1 was een feit. Belangrijk voor het team was nu om de tegenstander ver van de goal te houden en de voorsprong vast te houden. De creatieve linksback van DSO dacht daar echter anders over, omspeelde twee spelers en schoot knap raak in de rechteronderhoek. De 1-1 stond op het bord. Beide teams gingen op dat moment iets behoudender spelen, waardoor het spel op het middenveld afspeelde, waar de spelers van beide teams veel moesten lopen en ingrijpen. Na 20 minuten spelen in de 2e helft, kreeg Richard de bal aangespeeld , bedacht zich geen moment en gaf met een geweldige pass, Timon de mogelijkheid te scoren. Met een slimme bal verschalkte Timon de keeper en waren er weer veel blije gezichten op het veld te zien. Bij de uitspelende ploeg in dit geval. Met veel lopende mensen, die DSO had ingebracht om de stand gelijk te maken, had onze laatste linie in de fase, die daarop volgde, het erg lastig. Enkele mogelijkheden voor DSO, zorgden voor spannende momenten, maar gelukkig voor ons viel er in deze fase geen goal. Moerkapelle herpakte zich en nam het heft in hand, waardoor er voor meerdere spelers nog kansen waren om de voorsprong te vergroten. Na 90 minuten spelen stond de 1-2 nog altijd op het bord en de eerste overwinning voor de mannen van B&P was een feit!

Gefeliciteerd mannen, dit hebben jullie dikverdiend! De volgende wedstrijd spelen de mannen van Barry & Patrick op 10 september 2016, een thuisduel voor de beker tegen Voorschoten'97, die met 0 punten 4e staan, met een doelsaldo van 0 voor en 10 tegen.
De mannen van B&P gaan voor de volgende 3-punter!

Spelers; Erik, Richard, Derek, Jop, Amrit, Lars, Alex, Barry, Frank, Tim, Jaitse, Timon en Arian.