V.V. Moerkapelle 3 laat haar zege uit handen glippen tegen BSC’68 3 en verliest

... (penalty)

Mannen zaterdag, 3, 4e klasse 10

16 april 2016 14:30

Op de winderige zaterdagmiddag van 16 april 2016 uur speelde V.V. Moerkapelle op een hobbelig grasveld tegen BSC’68 3. De heenmatch won Moerkapelle verdient. Verder had ´´Zeist´´ een ‘’officiële’’ scheidsrechter naar Benthuizen gestuurd om deze degradatiekraker in de goede banen te laten leiden.

Vanaf het 1e fluitsignaal had Moerkapelle veel de bal en waren de bezoekers de bovenliggende partij.

In de 1e paar minuten werden er mede door het slechte veld geen grote kansen gecreëerd. Maar daarna kreeg Moerkapelle diverse grote kansen. Helaas stond het vizier van de aanvallers en middenvelders niet op scherp en werd er jammerlijk naast of over het doel geschoten.

Daarna hing het tegendoelpunt van de bezoekers al een tijdje in de lucht, maar de vraag was wanneer dat zou vallen. Vanwege de rentree van Frank had Moerkapelle weer beschikking over een extra creatieve middenvelder. Zo gaf Frank een goede assist op Tim en hij haalde de bal keihard in het doel uit. De 0-1 op de scoreboard was geheel verdiend. En na dit doelpunt probeerde BSC’68 een vuist te maken, maar tot hele grote kansen leidde dit niet. Na de voorsprong regende het (grote) kansen voor Moerkapelle, maar helaas werd de score niet uitgebreid. Helaas raakte in de 38e minuut Derek zwaar aan zijn schouder geblesseerd en moest hij met flinke pijn het veld verlaten. Helaas had Moerkapelle, geen beschikking over een extra keeper en toen gaf de trainingsstaf B&P de opdracht aan Lars om het Moerkapelse doel te verdedigen. Gelukkig bleef Lars kalm en rustig onder het doel en werd er door de gasten geen aansluittreffer gescoord.

Aan de tweede helft begon Moerkapelle kalm, maar helaas bracht BSC’68 3 steeds meer bezoek aan de helft van Moerkapelle. Zo kregen de Benthuizers steeds meer kansen en in de 51e minuut scoorde BSC’68 uit een schot de gelijkmaker. Moerkapelle was gelukkig niet aangeslagen en zij bleef positief om de drie punten mee te nemen naar haar dorp. Zo probeerde Moerkapelle weer kansen te creëren, maar dat liet BSC’68 niet toe. Gelukkig leed BSC’68 veel balverlies en was dit ook een voordeel dat Moerkapelle in de race was om de buit binnen te halen. Zo liet Frank in de 80e minuut weer zijn klasse zien, want hij gaf op maat een goede voorzet op Mark. Daarbij schoot Mark de bal in de rechterhoek van het doel. Wederom stond Moerkapelle verdiend op voorsprong, maar helaas kon zij hier niet lang van genieten. In de 84e minuut kreeg Moerkapelle een harde klap in het gezicht, want een BSC’68 speler liet zich door een Moerkapelse speler makkelijk in het strafschopgebied vallen, waarna de bal op de stip ging. Daarbij scoorde de Benthuizense aanvaller de penalty en hierdoor was geheel tegen de verhouding in de stand gelijk. Daarna begon BSC’68 aan haar slotoffensief en in een scrimmage voor het Moerkapelse doel scoorde BSC’68 de 3-2. Moerkapelle was totaal aangeslagen en dit was de zoveelste zeperd van dit seizoen!

Het was jammer dat Moerkapelle de kansen in de 1e helft niet had benut en dat Derek geblesseerd was geraakt, want anders had Moerkapelle de wedstrijd gewonnen.

Verder willen de trainingsstaf B&P en de spelers haar waardering en dank uitspreken over Mike en Lars.
@ Mike: Wederom bedankt voor je support, coaching en assistentie en we zien je graag a.s. donderdag!
@ Lars: Bedankt dat je voor ons hebt gekeept en je hebt prima reddingen verricht!

A.s. donderdag speelt Moerkapelle haar laatste competitiewedstrijd in Zoetermeer tegen DSO 5. Moerkapelle hoopt deze pot winnend af te sluiten om de competitie met een goed gevoel af te sluiten.

Opstelling: Derek (38m: Amrit), Lars, Patrick, Jan Jaap, Michel, Richard, Mark, Frank, Sander, Arthur en Tim.

Auteur: Amrit Ramdjielal