IJzersterk V.V. Moerkapelle 3 elimineert afgehaakte titelkandidaat Berkel 3

Mannen zaterdag, 3, 4e klasse 10

5 april 2016 20:00

van der bas

Op dinsdagavond 5 april 2016 speelde V.V. Moerkapelle op haar vertrouwde sportpark een inhaalwedstrijd tegen Berkel 3. In de 1e helft van de heenmatch was Moerkapelle de betere ploeg, maar in de 2e helft was Berkel sterker en trok zij terecht de wedstrijd naar zich toe.

Moerkapelle begon vanaf het 1e fluitsignaal ontspannen, met vol moed en sterk aan de wedstrijd. In de 1e minuut schoot Mark net naast het doel en hiermee gaf Moerkapelle een signaal af dat zij de wedstrijd wilde winnen. Moerkapelle had veel de bal en Berkel was de onderliggende partij. In de 5e minuut kreeg Tim een kans, maar zijn schot ging net over. Berkel antwoordde hierop met een schot in de handen van Arian. Moerkapelle bleef ijzersterk spelen en zij nam het initiatief om het spel te blijven maken. Berkel probeerde de Moerkapelse goal op te zoeken door op te bouwen vanuit hun backs en lange ballen te geven op hun spitsen. Ondanks dat de gemiddelde lichaamslengte van Berkel langer was, won Moerkapelle veel persoonlijke duels. In de 21e minuut was Mark weer gevaarlijk met een verassend schot voor het doel, maar zijn bal belandde in het zijnet. Een paar minuten later schoot Tim op het doel, maar de keeper hield de bal jammer genoeg tegen. Mark was er als de kippen bij, maar vanuit de rebound ging zijn schot net voorlangs het doel. Na een goede corner van Sander moest de Berkelse doelman ingrijpen door de bal weg te boksen naar de voeten van Lex, maar Lex schoot de bal ook net naast. In de 1e helft creëerde Berkel weinig grote kansen, maar hun corner ging net naast de 1e paal. Moerkapelle realiseerde dat Berkel ook hartstochtelijk op zoek was naar de begintreffer. Maar in de 39e minuut maakte Tim een prachtige actie en schoot hij keihard de bal in het Berkelse doel! Dit was voor Moerkapelle flink verdiend en dit gaf de mannen van B&P nog meer energie. Helaas stond het na 1 minuut later weer gelijk, want Amrit kopte voor de handen van Arian een kopbal van een Berkelse speler in de voeten van de tegenstander en daarbij haalde de tegenstander koelbloedig uit. Gelukkig bleef Moerkapelle vol moed en zelfvertrouwen voetballen en zij deed net alsof de tegendoelpunt niet was gevallen. In de blessuretijd hield de Berkelse doelman zijn team in de race voor een overwinning, want hij bracht een redding op Marks schot.

In de rust bleef Moerkapelle kalm en ontspannen. De trainingsstaf en de aanvoerder waren trots op de ploeg en tevreden over het spel, hetgeen resulteerde in nog meer geloof voor een overwinning op Berkel.

In de 2e helft was Moerkapelle nog steeds de betere ploeg en creëerde zij veel grote kansen, maar soms stond de Berkelse doelman in de weg of miste Moerkapelle een beetje geluk. Tim en Mark waren met hun solo´s een ware plaag voor de bezoekers uit Berkel. In de 49e minuut bewees de bescheiden Tim dat hij beschikt over grote voetbalkwaliteiten, want op aangeven van Mark scoorde Tim weer uit een prachtig schot, waarbij de doelman van de tegenpartij kansloos was. Daarna kreeg Berkel wat meer de bal en probeerde zij de aansluittreffer te scoren, maar zonder enig resultaat. In de 65e minuut gaf Alex een assist op Sander en zijn schot belandde met een draaiend effect in de linker kruising van Berkel. Moerkapelle had netjes de score uitgebreid en zij lieten zien dat zij als team vol voor de winst gingen. Ondanks de marge van 2 goals, gaf Berkel zich niet gewonnen. Maar men merkte wel dat zij waren aangeslagen. Daarna creëerde beide teams nog grote kansen, maar wonder boven wonder werd er in deze fase van de wedstrijd niet gescoord. In de 75e minuut scoorde Berkel uit een voorzet, omdat Amrit de tegenstander niet volledig had gedekt. Daarna nam Moerkapelle de regie weer uit de handen van Berkel, maar helaas werd de score niet verder uitgebreid. In de laatste minuut van de wedstrijd was het voor de toeschouwers en de spelers van Moerkapelle wel billenknijpen, want een Berkelse speler maakte een mooie solo, maar zijn schot werd knap door Arian onschadelijk gemaakt.

Daarna hield Moerkapelle de bal in de ploeg en was de overwinning een feit! De overwinning voelde als de mooiste overwinning van het seizoen en was geheel terecht verdiend.

Aankomende zaterdag is SVS 4 gewaarschuwd en wil Moerkapelle zich thuis revancheren.

Opstelling: Arian, Amrit, Derek, Patrick, Lars, Mark, Alex ©, Sander, Jan Jaap (50m: Michel), Tim (55m: Richard) en Henk.

Auteur: Amrit Ramdjielal