Soccer Boys met duidelijke cijfers op de plek gezet

Moerkapelle VR1

Soccer Boys VR2

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

16 april 2016 10:30

Op zaterdag 16 april stond voor onze meiden de revanche wedstrijd tegen Soccer Boys op het programma. Drie weken eerder werd uit bij deze tegenstander zeer onterecht verloren. Moerkapelle was toen veel beter, maar liet het na veel te scoren. Soccer Boys speelde deze wedstrijd ook nog met heel wat speeltsters uit dames 1. Tevens had Moerkapelle deze dag punten in moeten leveren doordat DWO uit de competitie was gestapt. Reslutaat was toen dat onze meiden hun tweede plek waren kwijtgeraakt en dat zelfs de derde plek geen zekerheidje meer was. De laatste vier wedstrijden moesten gewonnen worden, zodat we als tweede zouden eindigen. Tegen IJVV en BSC behaalden onze meiden twee goede overwinningen, maar de laatste twee wedstrijden van het seizoen zouden deze overwinningen geen zekerheid zijn. We moesten immers nog tegen nieuwe nummer twee Soccer Boys en nummer 1 BVCB.
Afgesproken werd dat wanneer wij Soccer Boys vandaag zouden verslaan we voor onszelf tweede waren geeindigd. Ongeacht wat we volgende week tegen BVCB zouden doen.
Vanaf minuut een waren het dan ook onze meiden die lieten zien wie er het liefst wilde winnen vandaag. Na een minuut was er een combinatie tussen Viev en Daan en haar schot ging net voorlangs. In de 3e minuut een corner van Lisa die via Annemarie weer net voorlangs ging.Weer een paar minuten later een combinatie tussen Jennita en Daan, waarbij de bal bij Lisa kwam. Haar schot ging over. In de 10e minuut een prachtige steekbal van Lisa op Daan. Zij kon alleen op de keeper af, maar deze bracht redding. Een minuut later dan toch de dik verdiende 1-0. Een vrije trap van Lisa werd achter de verdediging van Soccer Boys gelegd. Een perfecte aanname van Daan zorgde ervoor dat zij de bal langs de keeper kon schieten. In plaats van achterover te gaan leunen, bleven onze meiden vol op de aanval spelen. In de 21e minuut een voorzet van Lianne H. op Lisa die de bal door kopt naar Daan. Zij kan de bal net niet binnen tikken, maar legt terug op Roos. Haar schot wordt echter net geblokt.
In de 24e minuut een actie van Lisa op rechts, zij geeft haar voorzet met buitenkant voet, maar deze is daardoor net te scherp om door anderen binnen getikt te worden.
In de 36e minuut een aanval over vele schijven. Via Lianne B. , Annemarie en Jessica vd H. komt de bal bij Lisa.  Zij speelt de bal door op Daan die wegdraait van haar tegenstander. Het schot gaat echter in de handen van de keeper. In de 37e minuut het eerste gevaar van Soccer Boys. Een diepe hoge bal met de wind mee zorgt voor een sprint duel tussen Ilse en de linksbuiten. De Soccer Boys spits is iets eerder bij de bal, maar schiet mede vanwege de goed uit haar doel komende Shirley naast. In de 40e minuut stuurt Daan Roos alleen op de keeper af. Helaas wordt zij net voordat ze kan uithalen ingehaald door een verdedigster. Net voor het laatste fluitsignaal nog een grote kans voor Lisa, maar ook nu weet de keepster van Soccer Boys de bal te keren met haar benen.
In de rust gezegd dat we deze wedstrijd niet uit handen mogen geven. We zijn veel beter geweest en zouden nu ook nog de wind mee krijgen. We moeten alleen wel de wedstrijd op slot gooien door een tweede goal te maken.
Direct na rust gaat Moerkapelle direct weer in de aanval. Jennita maakt een actie over rechts, geeft voor op Lisa, maar haar schot gaat over. In de 48e minuut veel pech voor onze meiden. Een bal van Britt op Jennita, die haar tegenstander weer passeert. Ze bezorgt de bal bij Lisa, die de bal over de keeper heen schiet. Onderkant lat komt de bal weer terug het veld in. De rebound stuit net te hoog op voor Daan om alsnog binnen te werken.
In de 55e minuut valt minuut dan toch de 2-0 na een aanval uit het boekje. Jennita die voor de zoveelste keer haar tegenstander dolt en voorgeeft op Daan. Die kan de bal binnen schieten, maar heeft oog voor Lisa die er nog beter voor staat. De bal gaat breed en Lisa schuift binnen. Nog geen vijf minuten later maakt Moerkapelle aan alle Bleiswijkse hoop op een goed resultaat een einde. Viev geeft een bal op Lisa, die hem in een keer doorspeelt op Daan. Een tegen een voor de keeper faalt zij niet en schiet de 3-0 binnen. Nu volgen er nog meer kansen via goede combinaties. Annemarie op Daan, redding keeper. Jennita op Lisa, haar schot wordt uit de bovenhoek gehaald. Britt diep op Jennita met haar voorzet op Viev. De keeper redt met de voet. Een afstandsschot van Lianne B. dat net wordt gestopt door de keepster.
Toch werkt Moerkapelle nog even aan een slotoffensief. In de 79e minuut een diepe bal van Lianne B op Viev. Die snelt langs haar tegenstander en zet Lisa alleen voor de keeper. Zij schiet rustig binnen 4-0. In de 86e minuut sluit Jennita deze wedstrijd prachtig af met een beauty van een goal. Vanaf de rechterzijkant ontvangt ze de bal van Lisa, Vanuit de aanname schiet ze bal over de keepster van Soccer Boys heen en deze belandt prachtig in de verre hoek. 5-0.

Een prachtig resulaat van onze meiden. Keihard gewerkt als team en een mooie revanche genomen op de onterechte nederlaag eerder. We staan nu weer op de tweede plek met nog een wedstrijd te gaan tegen kampioen BVCB. Met de hete adem van Soccer Boys en Hazerswoude in de nek op 1 en 2 punten achterstand, zal er gewonnen moeten worden. Dat zal een hele kluif worden, maar dat kunnen we.
Barry