3 punten in derby voor vrouwen 1

Moerkapelle VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

9 april 2016 14:45

We gingen vandaag naar Benthuizen voor de derby tegen BSC 68. Eerder dit seizoen werd al twee keer van deze tegenstander gewonnen. Competitie en beker. Maar vandaag had Moerkapelle op het laatste moment wat last van personele bezettingen.

Uiteindelijk moesten we wat schuiven in de opstelling, maar we konden met 11 beginnen. Ilse startte in het doel. Je kon merken dat Moerkapelle het in het begin lastig had. Met de wind tegen en BSC dat wat feller was, mochten we van geluk spreken dat we op dat moment niet achter kwamen. In de 4e minuut al een vrije trap van BSC die door Ilse werd gestopt. Echter kreeg BSC in de rebound nog een goede mogelijkheid. Deze werd gelukkig naast geschoten. Niet veel later weer een gevaarlijke vrije trap van BSC die maar net naast het doel verdween. De grootste kans van BSC volgde in de 15e minuut. Ilse gooide de bal naar Mirjam, die dat niet helemaal verwachtte. Een BSC aanvalster onderschepte de bal, maar haar schot op doel ging gelukkig voor ons langs de verkeerde kant van de paal.
Langzaamaan kwamen onze meiden nu wat meer in het spel. Duels werden ook eens gewonnen en zo kwam er een kwartier waarin er voor beide doelen niet veel gebeurde.
In de 30e minuut kwam Moerkapelle volledig uit het niets dan toch op voorsprong. Een aanval van BSC werd onderschept en een echte counter zorgde voor de 0-1 van Jennita. Het was eerst Mirjam die de bal van haar tegenstander afnam, zij gaf de bal aan Jennita die snelde er met de bal vandoor. Net voor het strafschopgebied ging ze een een-tweetje aan met Lisa en alleen voor de keepster van BSC schoof zij de bal keurig onder haar door. In de 39e minuut weer een kans voor Moerkapelle. Een corner van Lisa was net te hoog voor Britt om binnen te koppen. Bij de 2e paal ving Daan de bal op en schoot op doel. Haar schot werd van de lijn gehaald. Uit de volgende corner werd de bal bij de eerste paal met het hoofd verlengt door Annemarie, maar ook deze bal werd van de lijn gehaald.
Net voor rust kreeg BSC nog een grote mogelijkheid. Met een diepe bal werd de snelle linksbuiten weg gestuurd. Het was Shirley (die inmiddels toch was gaan keepen) die goed uit haar doel kwam. De BSC spits was nog wel iets eerder bij de bal, maar het werd haar lastig genoeg gemaakt door Shirley, zodat Ilse de bal kon opruimen. In de 45e minuut een laatste aanval van Moerkapelle. Jennita ging door op links en gaf voor op de vrijstaande Lisa. Een verdedigster van BSC kon de bal nog net tot corner verwerken. Deze werd genomen door Lisa. Bij de tweede paal kreeg Daan die bal, zij legde hem terug op Britt. Haar schot ging via de hand van een BSC speelster net naast. In plaats van een strafschop dus nog een corner. Nu kwam de bal ineens bij Britt die hem als een volley uit de lucht nam. Helaas ging de bal recht op de keepster af die de bal over het doel tikte.
In de tweede helft met de wind in de rug was het met name Moerkapelle dat in de aanval was. In de 49e minuut een vrije trap van Britt. Keepster bracht redding, maar in de rebound schoot Lisa net over. Twee minuten later een ogenschijnlijk ongevaarlijke vrije trap van Lisa. Maar doordat de keepster over de bal heen dook rolde deze nog bijna het doel in. In de 55e minuut een pass van Jessica op Daan. Zij poortte haar tegenstander, maar de bal ging net te hard om alleen op de keeper af te kunnen.
In de 60e minuut dan toch de 0-2. Viev onderschept de bal en speelt hem in op Daan. Die kan alleen op de laatste vrouw van BSC af, maar ziet dat de mee opgekomen Jessica volledig vrij staat. Haar bal breed op Jessica wordt vakkundig in het doel geschoten.
Amper vier minuten later wordt de wedstrijd definitief beslist. Een corner van Lisa wordt door Britt binnen gekopt, 0-3.
In de 70e minuut is het nog een keer Jennita die tussen twee tegenstanders kapt en draait. Haar schot wordt net geblokt en hobbelt centimeters naast.
Iets later wurmt Viev zich langs twee tegenstanders, maar ook haar schot gaat net naast. In de 75e minuut de enige keer dat Shirley de tweede helft in actie moest komen. Een hoog schot in de hoek van BSC werd keurig door haar gevangen.
In de 76e minuut een voorzet van Viev op Lisa. Die dacht de bal voor het inkoppen te hebben. Echter kopte zij tegen twee andere ballen aan. De boobies van de keepster.
In de 80e minuut nog een mooie aanname uit de lucht van Lisa na een bal van Lianne. Haar pass op Jennita is vervolgens goed, maat het schot net naast.
In de 86e minuut de laatste Moerkapelle kans van de westrijd. Weer een corner, dit keer door Daan genomen, komt bij de eerste paal bij Lisa. Via een hakje verlengt zij de bal naar Kyra. Zij schiet op doel, maar wederom hobbelt de bal net naast.
Al met al over 90 minuten bekeken een verdiende overwinning. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Soccer Boys, die in de strijd om de tweede plek gewonnen moet worden. Als we met net zoveel inzet, passie en beleving spelen als de uitwedstrijd tegen Soccer Boys, heb ik er het volste vertrouwen in.
Barry