Zeer moeizame overwinning vrouwen 1

Britt Dukker (corner)

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

5 maart 2016 15:00

Vandaag stond de wedstrijd bij Dilettant op het programma. Een tegenstander die tot vandaag slechts 9 punten had behaald en die in de thuiswedstrijd simpel met 7-2 door onze meiden opzij was gezet. Het was een zonnige dag, maar al snel bleek voor onze meiden dat dat het enige zonnetje was dat scheen deze middag.
Moerkapelle begon nog wel redelijk voortvarend aan de wedstrijd. De tegenstander had zich zeer verdedigend ingesteld en kwam het veld op om met een niet al te grote uitslag van het veld te gaan.
In de 7e minuut kregen onze meiden een eerste kleine mogelijkheid, maar het schot van Vivianne had te weinig kracht om echt gevaarlijk te zijn. De bal kon dan ook simpel worden gevangen door de Dilettant keepster.
In de 10e minuut een veel grotere kans. Jennita lostte een schot op doel, haar schot werd gestopt door de keeper, de rebound kwam bij Lisa, maar haar schot kon net worden geblokt door een verdedigster. Vervolgens kwam de bal nog bij Lianne, maar haar voorzet werd net voor de lijn gekeerd.
De grootste kans van de eerste helft volgde in de 12e minuut. Een steekpass van Lisa zorgde ervoor dat Jennita alleen op de keepster af kon gaan. Helaas lag de bal voor haar verkeerde been en dit gaf de keepster de mogelijkheid de bal tegen te houden.
Hierna volgden 33 minuten die het kijken nauwelijks waard waren. Dilettant hield zich voornamelijk bezig met verdedigen en Moerkapelle had moeite om de bal bij een medespeelster te krijgen. Ruimtes werden voor elkaar dicht gelopen, kansen waren er niet en regelmatig liepen we elkaar in de weg.
In de rust werd orde op zaken gesteld. Vooral afgesproken het veld weer heel breed te maken en onze veredigers meer achterin te houden, zodat het veld niet te klein werd.
Dit resulteerde in een iets betere tweede helft, waarin in ieder geval mogelijkheden werden gecreeerd. In de 53e minuut kon Viev via een diepe bal door over rechts. Voor het doel stond Rozanne helemaal vrij, helaas ging de voorzet van Viev over de achterlijn.
In de 57e minuut een onoplettendheid in onze verdediging, waardoor de linksbuiten van Dilettant alleen op Shirley af kon lopen. Zij verkleinde haar doel echter goed, waardoor de bal naast werd geschoten.
In de 60ste minuut een diepe bal van Annemarie op Viev. Zij joeg goed door op de bal en was er eerder bij dan de keeper. Helaas kon een verdediger van Dilettant de bal nog net tot corner tikken, voordat Viev de bal in het lege doel kon schuiven. In de 71e minuut het laatste wapenfeit van Dilettant. De rechtsbuiten ging alleen op Shirley af, maar zij bracht redding en hield haar doel schoon.
In de 80ste minuut viel eindelijk de verlossende 0-1. We zijn dit jaar al vaak gevaarlijk met hoekschoppen en ook nu bracht dit wapen ons het nodige succes. De voorzet van Lisa belandde precies op het hoofd van Britt en zij kopte daarmee haar eerste goal van dit seizoen tegen de touwen.
Nu was Dilettant gebroken en kreeg Moerkapelle in de laatste tien minuten nog aardig wat kansen op meer. Eerst de mooiste combinatie van de middag. Annemarie gaf de bal aan Lisa, die weer aan Annemarie. De bal door op Jennita die een perfecte voorzet gaf op Annemarie. Zij maaide helaas over de bal heen en Viev was iets te laat om hem alsnog binnen te tikken.
In de 90ste minuut weer een corner van Lisa, maar nu kopte Britt net voorlangs. In dezelfde minuut weer een actie van Jennita. Weer een goede voorzet op Lisa, maar de keepster bracht redding op haar schot.
In de blessuretijd nog een bal van Jessica op haar zus. Maar Lisa schoot helaas net over.
Het bleef dus 0-1. Een moeizame overwinning, maar ook die leveren 3 punten op. Komende zaterdag zijn we vrij. Daarna spelen we uit bij Lombardijen dat nog geen enkel punt heeft behaald. Maar ook dat mogen we niet onderschatten dat zagen we vandaag. Als we Lombardijen winnen, spelen we de week daarna de topper bij Soccer Boys. Onze directe concurrent in de strijd om de 2e plek aan het het eind van het seizoen.
Er komen nog een paar leuke wedstrijden aan.
Barry