Vrouwen winnen lastige uitwedstrijd bij Donk en nemen 2e plaats over

... (e.d.)

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

6 februari 2016 12:15

Vandaag stond er een lastige wedstrijd op het programma voor onze meiden. Donk stond voor deze wedstrijd op de tweede plek met 1 punt meer dan ons, maar ook twee wedstrijden meer gespeeld. Indien er gewonnen zou worden, konden we dus hele goede zaken doen. De thuiswedstrijd tegen Donk werd echter met 3-4 verloren, dus we wisten dat we aan de bak moesten.

Net als vorige week stond er ook nu weer een behoorlijke wind over het veld. De eerste helft hadden wij hem tegen en zeker de eerste tien minuten van de wedstrijd hadden we veel moeite om van onze helft af te komen. Behalve een vrije trap in de 8e minuut die in het zijnet ging, gaven we gelukkig geen kansen weg. Gaandeweg de eerste helft, konden we zelf wat kleine speldenprikjes uitdelen. Zo schhot Lisa in de 16e minuut een bal tegen de wind in ruim voorlangs en was er in de 20e minuut nog een schot van haar dat naast ging. In de 34ste minuut viel dan toch de grootste kans van de eerste helft te noteren. Deze was echter voor Donk. Een hoge diepe bal viel net over Mirjam heen en de Donk spits schoot de bal hoog richting het doel. Waar iedereen dacht dat de wind de hoge bal over Shirley heen zou laten waaien, waren het de vingertoppen van Shirley die de bal net op de lat konden duwen. De terugstuiterende bal ging vervolgens via Ilse over de achterlijn. De corner van Donk schoot laag tussen alles en iedereen door en bij de tweede paal konden Britt en Jessica het schot van een Donk speelster net blokken, zodat een achterstand ons alsnog bespaard bleef.
In de 41e minuut was Moerkapelle nog een keer gevaarlijk. Een vrije trap van Lisa kon niet door de keepster van Donk geklemd worden en de terug springende bal stuitte net te lastig op voor Britt om lekker uit te kunnen halen. Een minuut later brak Danielle nog door over rechts, zij zette gevaarlijk voor. Maar zowel Lisa als Rozanne kwamen net een stap te laat om het leer tegen de touwen te werken.
In de rust wisten we dat Donk hun beste speelster zou inbrengen en aan Lianne Heijboer de taak haar uit te schakelen. Dit deed zij met verve, waardoor de Donk spits zelfs de opmerking plaatste; volg je me ook als ik naar de wc ga ofzo?". Nou dan heb je haar in je zak zitten.
Met de wind in de rug stonden we verdedigend zo goed opgesteld, dat Donk het niet meer voor elkaar kreeg gevaarlijk te worden voor het doel van Shirley.
In de 47ste minuut weer een vrije trap van Lisa. Ook deze kon de keepster weer niet klemvast pakken, maar niemand van ons reageerde allert.
Een tijd lang gebeurde er weinig tot in de 55ste minuut Lisa vanaf rechts een voorzet gaf op Lieke. De verdedigster van Donk stond hierdoor zo onder druk dat zij de bal verkeerd raakte. Deze eindigde daardoor achter haar eigen keepster en de 0-1 voorsprong was een feit.
Echt goed konden we echter niet doordrukken en omdat Donk ook niets creeerde leek de wedstrijd dood te bloeden.
Tot de 81ste minuut, waarin Jessica van de Hoven een hoog schot op doel afvuurde van 30 meter. Dit schot ging echter net naast. Drie minuten later viel dan toch de beslissing in de wedstrijd. Jessica Steenkamer onderschepte de bal van haar tegenstander en gaf de bal direct diep op Vivianne. Zij nam de bal goed aan. liep langs haar tegenstander en rondde keurig af.
Hierna volgde alleen nog een kans voor Danielle, die de bal na een vrije trap van Lisa voor haar voeten kreeg. Het schot werd echter net voor de doellijn geblokt.
Al met al over 90 minuten gezien was het mede door de wind van beide ploegen niet hun beste wedstrijd, maar gezien de kansen stappen onze meiden wel als verdiende winnaar van het veld. Je hoeft nou eenmaal niet altijd mooi te winnen, maar wel met strijd en inzet. Met als beloning de tweede plek.
Volgende week weer een lastige pot tegen het jonge maar goed voetballende DWO.