Absolute top van de competitie nog een maatje te groot voor vrouwen 1

Moerkapelle VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

12 december 2015 12:30

Verlies tegen koploper BVCB.

12 december 2015 BVCB VR2 - Moerkapelle VR1 5 - 0

Het was zover. De wedstrijd tegen koploper BVCB stond op het programma. Zelf bezetten we de tweede plaats, een tot nu toe groot succes. Wie had kunnen denken dat we na acht wedstrijden op plaats twee zouden staan met achttien punten. Het gaat buitengewoon goed het lopende seizoen en tot nu toe werd alleen verloren van Hazersw. Boys vrouwen.

Dat we tegen de koploper speelden bracht, we dachten zelf van niet, toch wel wat extra spanning met zich mee. De sfeer was goed voor de wedstrijd en we hadden er veel zin in. We moesten de klus klaren zonder de hulp van keepster Shirley en leider Barry.

Met tweede keepster Ilse op doel gingen we met goede moed de strijd aan. Het duurde niet zo lang of we kregen de eerste tegenslag te verwerken. Ilse beoordeelde de bal iets verkeerd en we stonden al vroeg op een 1-0 achterstand. We probeerden de strijd op te pakken maar we kwamen maar niet in de wedstrijd. Het lukte niet zoals we graag wilden en bedacht hadden. Bij BVCB liep het wel en je kon merken dat ze toch iets sterker waren dan ons team. Na tien minuten wisten ze de 2-0 al te scoren uit een goede aanval over links. De spitsen van BVCB hadden , jammer genoeg voor ons, niet zo veel kansen nodig om te scoren. We probeerden wel de aanval te zoeken maar stranden steeds op hun laatste vrouw die bijna alles wist te onderscheppen. Het spel bleef op en neer gaan en bij een volgende aanval van BVCB wist Ilse de bal, met een schitterende redding , te stoppen.

Doordat wij wat meer naar voren speelden kreeg BVCB door een uitval over recht weer een kans en deze werd wederom benut met een laag schot in de korte hoek. Met een 3-0 achterstand werd het voetballen niet gemakkelijker maar de strijdlust bleef wel in de ploeg. Net voor het verstrijken van de eerste helft kregen we nog een mooie kans door middel van een vrije trap van Britt op de rand van de zestien, zoals dat heet. Het bleef bij een kans en we gingen met een 3-0 achterstand de rust in.

Na een goed gesprek en de nodige peptalk gingen we de tweede helft de strijd weer aan. Het ging iets beter, we hadden meer balbezit en speelden meer op de helft van de tegenstander. We kwamen wat beter in het spel en wisten wat kansen te creëren. Deze kansen werden geen doelpunten en dus de eerste wedstrijd deze competitie waarin we niet wisten te scoren. BVCB daar en tegen wist nog twee keer het net te vinden. Het werd 4-0 door een voorzet van rechts die goed afgemaakt werd en 5-0 net voor tijd door een uitval. De wisselbeurt van Chantal voor Jennita, bal vol op het hoofd, een minuut voor tijd bracht ook niet de gehoopte ommekeer. Verdient verloren maar niet uitgeschakeld. Thuis zijn er zeker kansen tegen deze tegenstander. We gaan zaterdag thuis weer proberen de draad op te pakken met een overwinning in de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen DONK VR1.

Fred Hertog