Sportief Lombardijen maatje te klein voor onze dames

Moerkapelle VR1

Lombardijen VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

21 november 2015 12:30

Vandaag stond er weer een nieuwe competitiewedstrijd op het programma tegen het voor ons onbekende Lombardijen. Het enige wat we op voorhand wisten is dat de tegenstander nog geen enkel punt had behaald. Maar ooit zal het het eerste zijn, dus aan onze meiden om ervoor te zorgen dat dat niet vandaag zou zijn.

Met een volle kleedkamer en na een goede warming-up begon de wedstrijd weer sterk. Al na 15 seconden had Viviannen de mogelijkheid de 1-0 binnen te schieten. Haar inzet ging echter net langs de verkeerde kant van de paal. Waar onze meiden de voorgaande wedstrijden er vol op gingen was het nu toch wat tam. Wellicht doordat we toch tegen de nummer laatst speelden? In de tiende minuut was de tweede grote kans en naar wij dachten de voorsprong te noteren. Danielle ging goed door op rechts en bezorgde een voorzet op maat bij Vivianne. Zij schoot de bal tegen de touwen, echter vanuit buitenspelpositie, zodat de brilstand op het scorebord bleef staan. Hierna zat de wedstrijd een beetje op slot en het was dan ook prettig dat in de 21ste minuut de scheidsrechter zeer attent was. Een corner van Moerkapelle werd in een keer door Lisa in het doel gedraaid. Een Lombardijen verdedigster leek de bal nog tegen te houden, maar de scheids zag vanaf de achterlijn dat de bal de doellijn had gepasseerd. Toch de voorsprong dus.
Hierna viel er wat meer last van onze meiden af. Een minuut later was Jennita dicht bij de 2-0, na een steekpass van Roos. Echter de keeper bracht redding ten koste van een inworp. Deze werd snel genomen en Lisa kwam zo vrij voor het doel. Haar lob verdween schitterend in de verre hoek, 2-0.
In de 30ste minuut was Britt dichtbij een doelpunt, maar haar kopbal ging net over. In de 32ste minuut weer een mega kans, nadat Daan een voorzet gaf en de keeper de makkelijke bal door haar handen liet glippen. Bij de tweede paal was Jennita net te laat om de bal binnen te schuiven en een verdedigster kon de bal blokken.
Hierna volgden nog een paar gevaarlijke corners, maar een scrimmage en neusbal van Britt werden net geen doelpunten. Op slag van rust kon Lisa toch nog voor 3-0 zorgen. Een achterbal van Lombardijen werd niet ver genoeg weg geschoten. Lisa nam de bal aan, passeerde haar tegenstander en schoof de bal heel rustig in de hoek.
Na een bakje warme thee, oh nee limonade, begonnen we aan de koude tweede helft. Ook nu waren onze meiden weer de betere. Na een aantal schoten op doel was er weer een enorme kans in de 52ste minuut. Jessica gaf een goede steekbal op Jennita. Maar haar inzet werd met de benen gekeerd door de keepster. Na 60 minuten spelen volgde dan toch de 4-0. Vivianne zette vanaf eigen helft een goede solo op, gaf voor op Lisa, die alleen voor de keeper geen fout maakte. Amper een minuut later konden we weer juichen. Wederom was het de VievLies combo. Een steekbal van eerstgenoemde zorgde voor een vrije doortocht van de jarige job. Zij maakte haar feestje meer dan compleet door haar 5e van de middag binnen te schieten.
Kort hierna was Viev dicht bij haar eigen treffer, maar haar schot met links werd net gevangen door de keepster. Kort hierna scoorde Lombardijen een beetje onverwacht de 5-1. Een aanval werd in eerste instantie nog goed verdedigd door Ilse, Britt en Anita. Maar de bal werd niet ver genoeg weggeschoten. Vanaf de 16 meter schoot de Lombardijen spits de bal in de bovenhoek.
Nu volgden weer wat corners en schoten van Moerkapelle, waarbij Kyra, Lianne, Jennita en Roos net het geluk ontbeerden. In de 81ste minuut viel toch nog de 6-1. Danielle werd vrij voor de keeper gezet door Roos en zij liep hierdoor weer een doelpuntje in op Lisa in het topscoorders klassement.
In de 85ste minuut nog een goed schot van Lombardijen, maar Shirley wist de bal keurig uit de hoek te duiken en tot corner te verwerken. De wedstrijd werd afgesloten met nog een kans van Britt uit een corner en een solo van Daan. Maar tot twee keer toe stond de keeper in de weg.
Toch wederom drie punten. Meer dan verdiend. Complimenten deze wedstrijd gaan vooral uit naar onze meiden in de verdediging en op het middenveld. Zij hebben nu veel minder te doen, omdat we veel in de aanval zijn. Maar dan toch scherp blijven is knap. De komende wedstrijden zullen wat zwaarder worden, dus dan hebben we jullie weer keihard nodig. Met zijn allen zijn we sterk genoeg om van iedereen te kunnen winnen. Ik geloof daarin.

Zaterdag zijn we vrij, dus woensdag 2 december staat de avondwedstrijd bij svs op het programma. Dat is andere speculaaskoek om maar in sint termen te blijven.