Moerkapelle 1 wint thuis van VV De Rijnstreek 1 + interview trainer

Rijnstreek 1

Remon de Bruin (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

12 maart 2016 14:30

Jong, A. de

Moerkapelle speelde zaterdag jl., met de uitwedstrijd van half december nog in het geheugen, de thuiswedstrijd tegen VV De Rijnstreek. Rijnstreek is voor Moerkapelle regelmatig een lastige tegenstander, maar na de nederlaag uit tegen Alphia vorige week was de spirit zeker aanwezig om alles uit de kast te halen. Moerkapelle begon enigszins aftastend aan de wedstrijd en snel werd duidelijk dat Rijnstreek gekomen was om met man en macht te verdedigen en zo nu en dan gevaarlijk. De eerste kans was er al vrij snel voor Rijnstreek. Moerkapelle liet een aanval van Rijnstreek ver komen en taste even mis. Het vizier bij rijnstreek stond nog niet op scherp en de bal kon  ruim voor de doellijn tot uitbal worden verwerkt. Daarna trok Moerkapelle gestructureerd ten aanval en bleek Boutasqount de meest gevaarlijke aanvaller. Een van zijn acties ronde hij af met een mooi schot dat net niet hard genoeg was. Halverwege de eerste helft pakte Moerkapelle verdiend de versprong. Voor de tweede keer schoot H. Verweij hard op doel. Deze keer kon de keeper zijn schot allen pareren en was Boutasqount er snel bij om de bal in te tikken. Daarmee zou de wedstrijd een ander aanzicht moeten krijgen want nu moest Rijnstreek komen. Tot enige verbazing en met enig geluk deed het dat direct ook. Moerkapelle trad vanaf het middenveld even niet adequaat op en de doelpoging van de aanvaller van Rijnstreek zou hoog over zijn gegaan, echter het schot werd gekraakt en belande met een hoge boog bal zo achter keeper Slingerland in het doel. Moerkapelle moet oppassen dat het zo geen patent krijgt op dit soort merkwaardige maar wel mee tellende tegen doelpunten. Moerkapelle pakte de (aanvallende) draad weer moeiteloos op. En na 36 minuten spelen bereikte een goede voorzet van J. v.d. Hoven de vrij staande De bruin, die niet twijfelde en zijn kans keurig afmaakte. J. v.d. Hoven van Moerkapelle kreeg voor rust nog enkele behoorlijke kopkansen om de voorsprong verder uit te bouwen maar deze kansen gingen net naast of over.
De tweede helft was een helft van 90% eenrichtingsverkeer naar het doel van Rijnstreek, echter het afmaken gaat Moerkapelle niet altijd even gemakkelijk af. De kansen voor de aanvaller van Moerkapelle namen toe, maar er moest tot de 77ste minuut worden geacht voordat de bevrijdende 3-1 door J. v.d. Hoven werd binnengeschoten. Daarna wisselde trainer de Vries twee aanvallers maar het bleek vanmiddag eigenlijk te laat om de verdiende voorsprong nog verder te vergroten. Moerkapelle claimde nog een strafschop maar de goed leidende scheidsrechter De Jong had daar een andere uitleg over. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Siveo op het programma.

Opstelling: Patrick Slingerland, Taco Drost, Peter Zijderhand, Jilles Eindhoven(46: Wouter Noorlander), Arco Verweij, Remon de Bruin, Daniel van den Hoven, Laurens Sluiter (80: Michael Koolhaas), Harmen Verweij, Justin van den Hoven, Kamal Boutasqount (85: Arthur de Roode).

Het interview van Omroep Zuidplas met trainer John de Vries hier [hier] te beluisteren.