Tactische meesterzet levert mkp2 het volgende punt op

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 06

10 oktober 2015 13:00

Tactische meesterzet levert mkp2 het volgende punt op

Op n schitterende zaterdag een lekker potje voetballen met je team.
Alleen voordat je kan voetballen met een team heb je 11 spelers nodig en dat was wat lastig deze week

Na het debacle afgelopen week (0-6) zijn er meerdere mensen disciplinair geschorst.
Waaronder de complete staf en enkele spelers. Dus Onder leiding van onze interim speler/coach Jeroen waren er 12 mensen bij elkaar gesprokkeld (de interim had zelfs zijn tom tom verkocht voor extra beltegoed) en tijdens de wedstrijd kwam er gelukkig nog een 13e bij.

De selectie van vandaag:
Op doel: Flying eagle: Timo
Achterin:
Cess
Zekerheidje (naam niet nodig)
Daan (nee niet devrouw van, maar wel de buurman van)
Badr slaghari
Middenveld:
Fred
Frankie (van basis in 1, naar wissel in 3)
Thijs van oudhuur
Walla
Aanvallers:
Sven en henkie
Wissel:
Interim speler coach blokkie.
2e helft kwam spek er nog bij.

De interim had n heel duidelijk maar onbegrijpelijk strijdplan gemaakt met 1 lichtpuntje: dat ie zelf in de wissel stond.

Maar eerst de warming up.
Bij enkele was het geen warming up, maar een pik up want er waren 2 dames teams aan het warm lopen.
Acheraf bleken t meisjes van een jaar of 12 te zijn. Maar goed klaar voor de wedstrijd.

Bij de toss bleek dat sjz niet de juiste afkorting van deze club was. SGZ was beter geweest: Super Groot Zoeterwoude. Man man man de kleinste speler was 1.90 en bij ons de grootste 1.80 (freekie afwezig niet disciplinair maar vanwege werk) maarrr we hebben wel eens voor hetere vuren gestaan.

Aftrap
O ja en nog n klein nadeel van de grote nederlaag enkele seizoenkaarthouders afwezig, maar 12e man Nico dit keer vergezeld door opa was ook weer van de partij.

Aftrap uhh aftrap doe je altijd met twee spelers maar door onze tactiek dacht henk: sven kan het wel alleen..... Toch maar met twee afgetrapt.

Was n leuke eerste helft met n toch wel bijzondere of grappiige scheids die het goed leidde.
De eerste helft werd gekenmerkt door een paar redelijke kansen voor ons en ook enkele voor SGZ waarbij 90% door de lucht ging en eentje uiteindelijk doel trof. Iedereen zat op de walt te wachten dat ie zn vlag oo zou steken, maar we weten hoe eerlijk de walt is dus doelpunt (of stond je te appen met Mies?)
Daarnaast waren aan onze zijde badr en sven de uitblinkers. Waarbij de rest zeker niet verzaakte en de poten uit t lijf liep om de 3 punten mee naar huis te nemen.
Badr stoomde regelmatig lanks de linkerkant mee naar voren en sven was altijd aanspeelbaar.

RUST

Nadat de rust bijna klaar was arriveerde de thee en konden we beginnen aan de 2e helft.

Voor de tweede helft werd besloten om met t zelfde strijdplan door te gaan, het gevoel was toch eigenlijk wel goed.
Waarbij de interim zelf de plek van ferdy innam.

De tweede helft werd er een van een wisselbeleid wat je het beste met een jojo kan vergelijken en de inmiddels beruchte afstandpegel van badr

Zoals vermeld werd t strijdplan voortgezet en werd de grip op de wedstrijd steeds groter. Toch bleven de echte kansen nog wel uit.
T zekerheidje viel met n blessure uit.
Zodoende schoof de interim naar achter en ferdy weer op half.
Kort erna arriveerde spek die kwam in plaats van frank die zwarte vlekken zag (waarschijnlijk iets met de pik uhh warming up te maken)
Zodoende schoof Daan (de buurman van) naar de midden.

Luttele minuten later kon sven echt niet meer en kwam t zekerheidje half hinkelend weer in het veld.
Dat was niet echt een vooruitgang maar we moesten toch wat.
Ondertussen tikte de tijd rustig door en toverde de interim een nieuw strijdplan uit de agila hoed: 3-4-3. Uit Deze tactische meesterzet kwam uiteindelijk de gelijkmaker voort.
Na goed samenspel kwam de bal bij badr terecht die geen moment twijfelde en t vuur opende op t doel van sgz.
En en ... paal, maar daar was Daan als n duveltje uit een doosje en die pakte de rebound met n geweldige kopbal 1-1

Na dit doelpunt ontstonden er nog wat hachelijke situaties voor beide doelen maar timo en de keep van sgz hielden met zeer fraaie reddingen hun doel schoon!

Dik verdiend punt meegenomen uit zoeterwoude. Op jacht naar de volgende punten!