Verslag; Moerkapelle 2 - Forum Sport 5

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 06

3 oktober 2015 14:30

Henk v/d Bas

Zaterdag 3 oktober, een prachtige zaterdagmiddag met een echte kraker op het programma. Moerkapelle 2 – Forum Sport 5. Beide teams hadden nog nooit verloren van elkaar en beide teams hadden hun eerste competitiewedstrijd overtuigend gewonnen. Uiteraard moest deze kraker gespeeld worden op veld 1. Bjurk had de controle over het scorebord, we speelden in nieuwe tenues en waren bijna compleet. Kortom, alle ingrediënten waren aanwezig om er een mooie middag van te maken.

De voorbereiding was zoals altijd, weer zeer professioneel. Iedereen gefocust, tactische bespreking uiterst nauwkeurig in elkaar gezet en het uitdelen van de rugnummers verliep vlekkeloos. Nou ja, bijna vlekkeloos. Cess, onze topscoorder, is nogal van het bijgeloof. Hij moest en zou rugnummer 14 dragen. Dit omdat hij vorige week 2x gescoord had. Ook z’n wit/roze bordeelsluipertjes deed hij weer aan. Niets werd aan het toeval overgelaten. Iedereen was scherp, niemand had de avond ervoor doorgehaald. Uhh, bijna niemand… Badr ‘Joop’ Slaghari, was niet geheel okselfris en onze nieuwe aanwinst uit Boskoop, ‘Klaaf’, die voor z’n debuut in de competitie stond en speciaal daarvoor z’n vriendin had uitgenodigd, had iets te diep in de wc pot gekeken.

Verder was Pieter Lips na een intensieve training van 5 minuten afwezig door een blessure. Frederik Lips was verhinderd en ‘Jebo’ gaf zijn voorkeur dit weekend aan de pullen Bier in het zuiden van Duitsland. Achteraf gezien geen verkeerde keuze overigens.

We begonnen de wedstrijd scherp en geconcentreerd (toch wel 3 minuten volgehouden), maar daar was echt alles mee gezegd. Als snel werd duidelijk dat we voor het eerst van Forum Sport 5 zouden gaan verliezen. We hebben het nog lang op 0-0 kunnen houden, maar helaas toch in de laatste minuut met 0-6 verloren. Vooral de lange spits was een ware plaaggeest. We zijn in ieder geval lekker bezig geweest. Laten we het daar maar op houden.

Volgende week een nieuwe kans, SJZ uit….ook nog nooit van verloren…