V.V. Moerkapelle 3 behaalt zwaarbevochten punt van het seizoen uit bij V.V. Hillegersberg.

Hillegersberg 2

Mannen zaterdag, 3, 4e klasse 10

26 september 2015 11:00

Op zaterdagochtend 26 september 2015 speelde het nieuwe voetbalteam, V.V. Moerkapelle 3 haar eerste uitwedstrijd van de competitie tegen de zaterdag 2 van V.V. Hillegersberg uit Rotterdam. V.V. Moerkapelle 3 is een vriendenteam dat door de heren Barry Reede en Patrick Stam (oftwel: B&P) in de zomer van 2015 is opgezet te Moerkapelle. Het team bestaat uit twintig spelers, waarvan de meeste jongens al jarenlang met elkaar hebben gevoetbald bij V.V. Moerkapelle.  Voor vandaag had Moerkapelle de beschikking over 16 spelers. Helaas was niet iedereen aanwezig, aangezien een aantal heren kampen met blessures.  De wedstrijd werd om 11 uur op een mooi zonnig grasveld gespeeld, maar helaas was het gras al een aantal weken niet gemaaid en de jongens moesten hier wel aan wennen. Na het 1e fluitsignaal startte de tegenstander met een aantal 1e selectie elftalspelers al fel uit de startblokken. In de 2e minuut gaf de buitenspeler van Hillegersberg een mooie voorzet op zijn collega en dit resulteerde al meteen in een doelpunt. Moerkapelle had veel moeite met de tegenstander. De tegenstander zette veel druk en met een paar snelle jongens in de Rotterdamse voorhoede had de Moerkapelse verdediging en het middenveld genoeg werk om zich niet te vervelen. Moerkapelle probeerde het spel te maken, maar de tegenstander wilde hier niets van afweten. Moerkapelle creëerde weinig kansen en de passing was niet altijd zuiver. Daarnaast was de balsnelheid soms aan de lage kant.  Door beide teams werd er flink gestreden voor de bal en er werden (soms wat zwaardere) overtredingen op elkaar gemaakt. Maar de leidsman scheidsrechter liet veel toe. Totdat in de 31e minuut een Rotterdamse aanvaller een slaande beweging jegens het achterhoofd van Frank maakte. De leidsman had dit gezien en na een aantal seconden bedenktijd trok de arbiter een rode kaart. Het was een zuivere rode kaart en Moerkapelle was hier erg blij mee. Ondanks de rode kaart had Moerkapelle het erg druk om grip te krijgen op de tegenstander. De laatste Moerkapelse linie werd wel bereikt, maar er werden niet veel grote kansen gecreëerd en de Rotterdamse keeper werd daarom te weinig getest. Daarentegen had de tegenstander een grote kans onbenut gelaten en hier mocht Moerkapelle wel blij mee zijn. In het begin en in het verloop van de 2e helft kwamen er bij Moerkapelle een aantal verse krachten in het veld. Moerkapelle nam steeds meer de regie in handen en dit zorgde ervoor dat er veel op de helft van de tegenstander werd gevoetbald. Hillegersberg kreeg steeds minder de bal en zo werden de rollen dus omgedraaid. In vergelijking met de 1e helft werden er wat meer kansjes gecreëerd. Halverwege de 2e helft besloot: speler/coach Barry om Derek naar voren te laten schuiven, zodat hij met zijn lengte, overzicht en balvastigheid zijn teamgenoten in de voorhoede kon versterken. Dit was een goede keuze van Barry, want Derek gaf een correcte steekbal op de gouden wissel, Timme. Die de bal naar binnen schoof. Moerkapelle kreeg eindelijk loon na werken en dit gaf het team een flinke impuls. Later kreeg Frank een pass van Jop en Frank speelde de bal op Timme. Timme scoorde en hij dacht dat hij zich onsterfelijk had gemaakt, maar helaas vlagde de grensrechter onterecht voor buitenspel. Dit was heel erg zonde en vervelend voor Moerkapelle, want het was een zuiver doelpunt. Daarna speelde Moerkapelle de resterende minuten rustig uit en was de 1e punt van het seizoen een feit!  De volgende wedstrijd spelen de mannen van Barry & Patrick een thuiswedstrijd tegen het Rotterdamse Zestienhoven.  Zestienhoven heeft haar 1e verliespartij al binnen en dit kan in het voordeel werken voor de mannen van B&P, maar de regel geldt dat een tegenstander nooit onderschat mag worden.  Opstelling: Arian, Amrit (2e helft: Stefan), Derek, Alex (C) (2e helft: Lars), Michel (2e helft: Jan-Jaap), Jop, Frank, Sander, Dirk-Jan (2e helft: Timme), Dennis (2e helft: Patrick), Barry (2e helft: captain).