Moerkapelle 1 weet uitwedstrijd bij Kamerik overtuigend te winnen

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

13 februari 2016 15:00

Hoogerbrugge, J.C.

Na de eerste overwinning na de winterstop reisde Moerkapelle zaterdag jl. af naar Kamerik. De thuiswedstrijd in september was door Moerkapelle, door het aan de ene kant wel en andere kant niet toekennen van een strafschop, op omstreden wijze verloren. Moerkapelle dat na de winterstop opnieuw begint en weer in een vertrouwde opstelling met Zijderhand en Drost, als centraal duo achterin, kon aanvangen had er direct al zin in.
Van meet af aan zette het elftal druk op de verdediging van Kamerik. Dit resulteerde na enkele minuten al in de openingstreffer van deze middag. Goed door gaan op rechts van Van Dommele stelde Sluiter in staat om met een kopbal zijn eerste treffer van deze middag aan te tekenen.Kamerik probeerde direct iets terug te doen en dit had ook bijna resultaat. De aanval werd wegens buitenspel echter afgefloten door scheidsrechter Hoogerbrugge. Kamerik probeerde het half uur daarna met lange ballen de aansluitingstreffer te forceren, hetgeen Moerkapelle de kans bood om te counteren. Dat resulteerde in een goede kans van Justin v.d. Hoven na goed voorwerk van Harmen Verweij en Van Dommele. Die kans werd echter nog niet benut. Een volgende kans kwam er na ruim 40 minuten spelen, weer een mooie counter gelegenheid voor Moerkapelle. Vanaf de rechtsachter positie speelde Hoogma zich keurig vrij en stoomde op naar het middenveld. Van daaruit werd de aanval bliksemsnel door gezet op rechts door Justin v.d. Hoven die een mooie voorzet keurig zag binnen geschoten door weer Sluiter, die vanaf het middenveld mee opgekomen was. Een aanval uit het boekje. Moerkapelle ging met een voorsprong van 0-2 de rust in, maar weet dat het in Kamerik veelal na rust ook kan spoken. Men was de verlies partij van vorig jaar hier ook nog niet vergeten.
Direct na rust had Moerkapelle enig veldoverwicht. De goed in vorm zijnde Sluiter schoot binnen enkele minuten, via de handen van de keeper, op de kruising.  Vlak daarna werd Justin v.d. Hoven, nadat hij de bal al had gepast, tegen de enkel geraakt. Dit ontging de goed leidende scheidsrechter niet. Een gele kaart en vrijetrap vanaf ruim 20 meter vanaf het midden van het doel was het resultaat. Zowel Sluiter als Arco Verweij meldde zich voor deze vrije trap. Verweij nam de vrije trap die op de lat uiteen spatte en terug het veld in kwam. De vandaag zeer alerte Sluiter was er als de kippen bij om de bal beheerst binnen te schieten. Zijn hattrick van vanmiddag was hiermee een feit. Na deze 0-3 voorsprong was het met de tegenstand van Kamerik eigenlijk wel gedaan. Men probeerde het nog wel maar zonder enige overtuiging lukte het niet. Het goed spelende Moerkapelle creëerde en kreeg kans na kans. Het was dat de jarige Justin v.d. Hoven het vizier niet op scherp had staan en weinig geluk kende anders was de voorsprong dubbel zo groot geweest. Van der Hoven miste zelfs na een goede voorzet bijna vanaf de doellijn, maar maakte vijf minuten voor tijd veel goed door netjes de 0-4 binnen te tikken, na goed voorwerk van Van Dommele. Daarvoor had trainer De Vries al reservespelers ook de kans gegeven te spelen, waaronder de publiekswissel voor Sluiter, de man van de middag. Sallevelt kreeg op slot nog een unieke kans die hij met een stiftbal wilde afmaken die echter net voor het doel langs ging. Een goede opsteker voor Moerkapelle dat de tweede seizoenshelft, net als aan het begin van het seizoen, hoopvol van start is gegaan. Van continuïteit en wedstrijd ritme opdoen is echter in deze competitie geen sprake. Volgende week is Moerkapelle al weer vrij. De week er na staat de inhaalwedstrijd (uit!) tegen WVC op het programma.

Opstelling: Patrick Slingerland, Brend Hoogma, Peter Zijderhand, Taco Drost, Arco Verweij, Jaron van Dommele, Daniel van den Hoven, Laurens Sluiter (80: Thijmen Eindhoven), Harmen Verweij (75:Stefan Sallevelt), Justin van den Hoven, Michael Koolhaas (60: Arthur de Roode).