V.V. Moerkapelle 1 wint eerste uitwedstrijd bij start van 2de competitiehelft + interview trainer

Oudewater 1

Anoniem (kopbal)
Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

23 januari 2016 14:00

Werf, C.J.J. van der

Moerkapelle speelde de eerste competitiewedstrijd na de winterstop tegen OVS in Oudewater.
Na een bewogen periode in december vorig jaar zijn enkele zaken bij de selectie van V.V. Moerkapelle besproken en veranderd. Belangrijk element daarin is de trainerswissel. Vanaf januari staat een nieuwe trainer, John de Vries, voor de groep. John is bekend met een aantal vierdeklasser uit de regio. De eerste oefenwedstrijden afgelopen weken tegen Leiden en Unio leverde hem inzicht in zijn spelersmateriaal op. Beide wedstrijden werden met grote uitslagen van 5-6 en 5-3 afgesloten. In die wedstrijden zagen we onder meer Justin v.d. Hoven en Jaron van Dommele weer een aantal doelpunten scoren.
Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen OVS op het programma. Wellicht een historische wedstrijd want als de voortekenen juist zal het de laatste keer zijn dat we tegen deze vereniging op dit niveau hebben gespeeld. OVS staat op het punt samen te gaan met stadsgenoot Unio.
Beide ploegen begonnen enigszins aftastend aan de wedstrijd. Het spelbeeld ging in het eerste kwartier redelijk op en neer. Na ruim een kwartier spelen bereikte Hoogma met een goede pass middenvelder De Bruin die de bal direct met de punt van de schoen doortikte naar Van Dommele. Hij wist met zijn goede schot de keeper vanmiddag voor de eerst keer het nakijken te geven. Moerkapelle kreeg door deze goal meer zelf vertrouwen en trok meer en meer het initiatief naar zich toe. Na bijna een half uur spelen kreeg de snelle Verweij een vrije trap op links. Drost nam deze vrije trap uitstekend richting de 2de paal. Daar hing Sallevelt al in de lucht om de bal feilloos binnen te koppen en zo de score op 0-2 te brengen. Moerkapelle zette verder aan en OVS had niet zo veel meer in te brengen. Op slag van rust werd Verweij pardoes tegen het achterbeen geschopt en ontstond weer een vrije trap, nu van de rechterkant. De Bruin nam de vrije trap op Van Dommele die de bal verlengde en zo mooi binnenschoot. Met de 0-3 rust stand ging Moerkapelle met een gerust hard de kleedkamer in.
De tweede helft kan eigenlijk kost worden samengevat. Moerkapelle drong aanvankelijk nog wel aan en creëerde ook nog een aantal goede kansen, Sluiter ging na een mooie actie goed door, maar de keeper van OVS was paraat, zo ook bij een actie van J. v.d. Hoven. Langzaam maar zeker kreeg de wedstrijd het beeld van Moerkapelle lette goed op dat men geen tegen doelpunt kreeg en valt waar mogelijk nog aan, maar OVS sluit de gelederen en doet de deur zo veel mogelijk op het slot om niet met grotere cijfers te verliezen. De rustig verlopen wedstrijd werd door de op afstand leidende scheidsrechter na bijna 90 minuten als voldoende gehouden. Moerkapelle was content met het behaalde resultaat en trainer De Vries kan verder bouwen aan zijn team voor de resterende wedstrijden in deze competitie.
Dinsdag a.s. oefent Moerkapelle tegen SPV ‘81 thuis om 20:00 uur en a.s. zaterdag gaat Moerkapelle op bezoek in Roelofarendsveen voor de uitwedstrijd tegen WVC.

Een interview van Omroep Zuidplas met trainer John de Vries kunt u [hier] beluisteren

Opstelling: Patrick Slingerland, Brend Hoogma, Daniel van den Hoven, Wouter Noorlander, (65:Jilles Eindhoven), Taco Drost (55: Thijmen Eindhoven) , Laurens Sluiter, Remon de Bruin, Jaron van Dommel ,Harmen Verweij, Justin van den Hoven, Stefan Sallevelt (60:Michael Koolhaas).