Ondanks goed begin verliest Moerkapelle ook de uitwedstrijd in Woubrugge + Interview Trainer.

Woubrugge 1

Jaron van Dommele (afstandschot)
... (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

28 november 2015 14:30

Ploeg, R.C.H. van der

Na enkele, voor Moerkapelle lastige, wedstrijden tegen de ploegen uit de koppositie op de ranglijst ging Moerkapelle afgelopen zaterdag op pad voor de uitwedstrijd tegen V.V. Woubrugge. Ook deze club staat hoog genoteerd op de ranglijst en Moerkapelle weet, ondanks dat er de afgelopen seizoenen niet tegen gevoetbald is, dat het ook daar altijd lastig is om van te winnen.

Onder slechte weersomstandigheden, de koude striemende westenwind maakte het een gure zaterdagmiddag, begon Moerkapelle veel beter aan de wedstrijd dan Woubrugge. Na 6 minuten spelen leverde dit al het eerste doelpunt van de middag op. Met een goede pass van achteruit stuurde Eindhoven Van Dommele weg. Deze schoot vanaf een behoorlijke afstand van rechts de bal keurig binnen. Moerkapelle had duidelijk van meet af aan het overwicht in de wedstrijd. Binnen het kwartier was het dan ook wederom raak. Na een goede kopkans uit een corner voor Noorlander bereikte een goede voorzet van dezelfde Eindhoven voorlangs keurig linkerspits De Roode. Deze schoot de bal keurig binnen. De Roode speelde op links, zeker de eerste helft, weer een goede wedstrijd en liet de rechtsachter van Woubrugge menig keer de hielen zien. Toch was het Woubrugge dat ook na de 0-2 achterstand niet opgaf en beter in haar spel kwam. Een blunder van verdedigers en een ogenschijnlijke niet onhoudbare bal voor de keeper bracht de spanning na 24 minuten spelen al weer terug in de wedstrijd. Woubrugge pakte dit signaal goed op en trok meer en meer ten aanval. Na een half uur spelen resulteerde dit, van de behendige spits met nummer 10, in een schot op de buitenkant van de paal.  Moerkapelle moest al vroeg terug in de verdediging.

Na rust begon de tweede helft tegenovergesteld aan de eerste helft. Nu begon Woubrugge, waarschijnlijk na een stevige speech in de kleedkamer, veel agressiever aan de wedstrijd dan Moerkapelle. Dit leverde binnen 2 minuten spelen al de gelijkmaker op. De wedstrijd was daarna weer geheel open. Echter meer en meer begon de scheidsrechter van dienst ook een stempel op de wedstrijd te drukken. Veel te gemakkelijk gegeven gele kaarten kwamen eenzijdig op het conto van Moerkapelle en daar bleef het niet bij. Na ruim een uur spelen belande een bal vanaf het middenveld de duidelijk in buitenspel positie staande spits van Woubrugge. De assistent scheidsrechter vlagde maar de scheidsrechter van dienst liet doorspelen en wilde er niet van weten. Ondanks heftige prostesten van aanvoerder en assistent grensrechter, komt de thuisclub zo met de helpende hand van de scheids op voorsprong. Wat zuur voor Moerkapelle en zijn grensrechter, die jarenlang ook zelf de fluit hanteerde. Ook voor hem onbegrijpelijk, maar Moerkapelle probeerde toch de draad weer op te pakken en trok nog een aantal keren ten aanval. In de 73ste minuut onttrok Van Dommele zich aan de verdediging en passeerde ook de keeper van Woubrugge. De gelijk stand oogde weer in beeld, maar dat was slechts schijn, want de scheidsrechter van dienst constateerde buitenspel ! Hoe kan het zo zijn ! Zo verliep de wedstrijd, wat menig Moerkapellenaar al even vreesde, de winst zou in Woubrugge blijven. Als we de artikelen vanuit de pers mogen geloven is het niet voor het eerst dit jaar, dat deze referee hier bepalend is. Wat een verschil in objectiviteit met b.v. de referee van dienst van vorige week, ook dat leverde een verliespartij op, maar toen zonder een enkel woord van ongenoegen over de leiding. Wellicht toch iets voor de KNVB om verder over na te denken. Echter de wedstrijd was hiermee gespeeld. Woubrugge kon na het knappen van de draad bij Moerkapelle, daarna nog de 4-2 scoren. Natuurlijk heeft Moerkapelle ook zelf ruim voldoende stof om over na te denken, want het had het eigenlijk zo ver niet meer mogen laten komen. Volgende week een nieuwe kans dan speelt Moerkapelle weer thuis, tegen Sportief en de week er na uit tegen Linschoten.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thymen Eindhoven (70: Thijs van Nieuwkoop), Taco Drost, Jilles Eindhoven, Arco Verweij, Wouter Noorlander , Stefan Sallevelt, Daniël van den Hoven, Arthur de Roode, Jaron van Dommele, Harmen Verweij (57: Laurens Sluiter).

Voor het wekelijkse interview van Omroep Zuidplas met trainer Stuart Bergen klik u [hier]