Hard werkend en slim Aarlanderveen troeft vv Moerkapelle na rust af.

Aarlanderveen 1

Assist: Brend Hoogma
... (e.d.)
... (afstandschot)
Laurens Sluiter (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

7 november 2015 14:30

Weide, M.A. van der

Na één van de mooiste dagen, de opening van de nieuwe clubaccommodatie, reisde het eerste elftal afgelopen zaterdag af naar Aarlanderveen.

Een vereniging waar we het laatste seizoen niet tegen hebben gespeeld, maar wel nog in maart van vorig jaar, in de voor vorige competitie, van verloren. Die uitwedstrijd hadden we toen op strijd (5-3) verloren. Moerkapelle dat de afgelopen vier weken, om verschillende redenen, niet voor de competitie had gespeeld was dus gewaarschuwd.

Beide elftallen begonnen rustig aan de wedstrijd, waarbij Moerkapelle iets meer de aanval zocht dan de thuisploeg. Na een mooi schot van Van der Hoven, dat goed werd gehouden door de keeper van Aarlanderveen, kwam de wedstrijd kwam echt op gang. Moerkapelle viel aan en Aarlanderveen verdedigde en loerde met countervoetbal op de uitval. Halverwege de eerste helft werd Sallevelt op de rand van het strafschopgebied vastgehouden. De scheidsrechter lag de bal op de lijn en de vrije schop belande in de muur. Vrij snel er na volgde uit een van de counters een grote kans voor de thuisploeg, maar evenals Moerkapelle al een paar keer had verzuimd, verzilverde ook Aarlanderveen deze niet. Een goede ingreep van Sallevelt op het middenveld luidde de eerste treffer van de middag in. De aanval werd direct over links opgezet en over de gehele linie gespeeld op Hoogma die op zijn buurt Verweij bediende, die niet aarzelde en keurig inschoot. Zo kwam Moerkapelle na een half uur spelen op de tot dan toe verdiende voorsprong.
Moerkapelle zette voor rust, met onrustig spel, nog meer aan, maar een goede eindpass bleef ontbreken, totdat op slag van rust Van Dommele doorbrak en de verdediger van Aarlanderveen aan de noodrem trok door hem stevig aan het shirt vast te houden. Vele spelers en toeschouwers was het duidelijk dat dit een strafschop moest betekenen, maar de scheidsrechter van dienst zag het anders en floot alleen nog voor het eindsignaal van de eerste helft. Een domper voor Moerkapelle en ook voor Van Dommele die voor dit moment ook al op onbenullige wijze op geel was getrakteerd.

Voor Moerkapelle was er bij rust ogenschijnlijk nog weinig aan de hand. Het kon de voorsprong gaan verdedigen en trachten deze te vergroten. Echter na rust begon Moerkapelle minder scherp aan de het vervolg. Het werd de eerste minuten over en weer een wat rommelige wedstrijd. Daarvan wist  Aarlanderveen in de 53ste  minuut goed te profiteren. Een van de betere spelers op het middenveld begon een solo actie en slalomde ook dwars door de verdediging van Moerkapelle heen. Hij gaf de bal keurig op tijd af en zo stond het onverwacht weer gelijk.
Aarlanderveen proefde dat er wellicht nog meer te halen was. Zij wisten met stevig spel en hard werken de druk te verhogen. Elke counter die werd opgezet was het onrustig op het middenveld en in de verdediging van Moerkapelle. Een voorzet van linkerflank werd door een van de verdedigers van Moerkapelle verkeerd ingeschat en belande over keeper Slingerland heen in de bovenhoek van het doel. Moerkapelle probeerde wederom met enkele niet ongevaarlijke aanvallen de gelijkmaker te scoren. Bij een van de scrimmages ging wederom Van Dommele over het been van een van de verdedigers. Weer dachten vele aanwezigen aan een strafschop, maar weer besliste de scheidsrechter van dienst van niet en hervatte het spel met een opstuitbal !
Aarlanderveen was slim en probeerde uit elke counter het maximale te halen. Dat lukte nog één keer deze middag en wel met een slimme maar ook mooie boog bal van afstand verraste de aanvaller de keeper van Moerkapelle. De bal ging via de binnenkant van de paal alsnog het doel in. Aarlanderveen stond met 3-1 voor. Daarmee was in Aarlanderveen het hek even van de dam. De toeschouwers van de thuisclub en de enkele toeschouwers van Moerkapelle wisten niet wat men meemaakten. Vrij snel daarna volgde een vervelende tackle op verdediger T. Eindhoven, die daarna geblesseerd het veld moest verlaten. Sluiter wist 10 minuten voor tijd voor Moerkapelle de achterstand nog terug te brengen tot 3-2, maar daarmee was de wedstrijd gespeeld. Het lukte Moerkapelle niet meer om er nog een minimaal terecht gelijkspel uit te slepen. Alleen de scheidsrechter vond het vlak voor tijd nog nodig aanvaller Van Dommele, ook nu zonder dat er een duel of bal in de buurt was, op zijn 2degele kaart van deze middag te trakteren.
Moerkapelle verloor vanmiddag in hoge mate door eigen toedoen, evenals in maart 2014, uit tegen Aarlanderveen. De strijd die Aarlanderveners kunnen leveren en het slim spelen werd vanmiddag bij Moerkapelle node gemist.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thymen Eindhoven( 70:Taco Drost), Jilles Eindhoven Wouter Noorlander Tim Koorevaar, Remon de Bruin (65: Laurens Sluiter) , Stefan Sallevelt, Daniël van den Hoven, Brend Hoogma, Jaron van Dommele, Harmen Verweij.

Beluister [hier] het interview uit het sportprogramma Sportcafé van Omroep Zuidplas over deze wedstrijd met trainer van vv Moerkapelle, Stuart Bergen.