V.V. Moerkapelle 1 pakt de draad weer goed op en verslaat thuis ook Alphia 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

10 oktober 2015 14:30

Brouwer, S.P.

Moerkapelle had, vanwege het oneven aantal elftallen in de competitie, een weekje vrijaf gehad.
De vraag was of de goede vorm van de weken er voor kon worden gehandhaafd. Alphia, een oude bekende, had namelijk slechts een puntje minder op de ranglijst.

De wedstrijd begon met een mooi nazomer zonnetje met een iets sterker ogend Alphia. De mannen uit Alphen kregen in het eerste kwartier enkele keren de mogelijkheid om de score te openen, dat lukte echter mede door goed ingrijpen van keeper Roos, niet. Hoe meer de eerste helft vorderde hoe beter Moerkapelle in haar spel kwam en meer en meer het heft in handen nam. Na 35 minuten spelen was het Van Dommele die een omhaal van de rechterflank van Justin v.d. Hoven  hard binnen schoot. Na deze openingstreffer kwam er meer overtuiging in het spel van Moerkapelle en kreeg Alphia het een stuk lastiger. Vijf minuten later was het weer Van Dommele die uit een goed genomen vrije trap van Eindhoven achterover over de keeper heen de bal in het doel kopte. Moerkapelle ging aan thee met een goed opgebouwde voorsprong.

Na rust drong Moerkapelle nog steviger aan. Na een kleine 10 minuten was het J. v,d. Hoven die een keurige steekpass van Sallevelt goed inschoot. Vlak daarna waren er enkele groet kansen voor Moerkapelle om de voorsprong te vergroten. Eerst brak Verweij vanaf het middenveld af op links door. Hij deed deze keer bijna alles goed en dacht zelfs de keeper te omspelen maar dat lukte nu net niet. De aanval die daarna volgde eindigde op de paal. Alphia probeerde de eer te redden en dat lukte ook, want halverwege de 2de helft wist men de verdediging van Moerkapelle te snel af te zijn en zorgde zo keurig voor de 3-1. Trainer Berger wisselde Sallevelt voor Boutasqount, waardoor er direct meer druk naar voren ontstond. Enkele minuten later was het wederom J. v.d. Hoven die op aangeven nu van Van Dommele de voorsprong weer wist te vergroten. Moerkapelle zat goed in haar ritme en enkele minuten later was het De Bruin die een goed genomen corner door Verweij hard achter de keeper van Alphia kopte. Daarmee werd de 5-1 eindstand voor deze wedstrijd, onder leiding van de jonge en goed fluitende scheidsrechter Brouwer uit de talentenpoule bereikt. Volgende week speelt Moerkapelle de uitwedstrijd tegen VV Rijnstreek.

Opstelling: Joel Roos, Brend Hoogma, Jilles Eindhoven, Wouter Noorlander, Tim Koorevaar (80:Taco Drost), Remon de Bruin, Stefan Sallevelt (65:Kamal Boutasqount), Daniel van den Hoven, Harmen Verweij , Jaron van Dommele, Justin van den Hoven(80: M. Koolhaas)

Interview van Omroep Zuidplas met Trainer Stuart Bergen over deze wedstrijd is [hier] te beluisteren