V.V. Moerkapelle 1 wint ook met grote cijfers, weer thuis, van SV WVC uit Roelofarendsveen

WVC 1

... (e.d.)
Harmen Verweij (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

19 september 2015 14:00

Apperloo, L.W.M.

Na de thuiswedstrijd van vorige week tegen OVS was het vandaag aan Moerkapelle om eigenlijk gewoon de uitwedstrijd tegen SV WVC te spelen in Roelofarendsveen. Maar zoals een enkele ander vereniging ook weleens een verzoek indient bij de KNVB om de thuis- en uitwedstrijd om te draaien, zo ook had WVC dit voor deze wedstrijd gedaan. Op zich geen enkel probleem als de KNVB dit dan ook maar tijdig duidelijk maakt aan alle partijen. En aan die tijdige duidelijkheid schort het nog wel eens. Maar zaterdag jl. speelde Moerkapelle dus de uitwedstrijd tegen SV WVC thuis op het eigen sportcomplex De Wilde Veenen tegen tot dan toe een onbekende tegenstander.

Moerkapelle startte met good old keeper Slingerland weer in het doel. SV WVC begon de eerste minuten scherp aan de wedstrijd maar Moerkapelle gaf van meet af aan ook goed partij. Een eerste voorzet van Verweij gaf J. v.d. Hoven de mogelijkheid om een kopbal op doel af te vuren. Deze kwam tegen het lichaam van de keeper aan. Enkele minuten later was het Moerkapelle dat op een iet wat gelukkige wijze wel doel trof. De voorzet van Verweij raakte het hoofd van een verdediger en belande zo over de keeper heen in het doel. Dat gaf de thuisclub de spirit die het nodig had en Moerkapelle trok vol ten aanval. Na enkele aardige aanvallen volgde na bijna 20 minuten spelen de uitbouw van de voorsprong. Een voorzet werd door J. v.d. Hoven netjes terug gelegd op De Bruin, die met een gericht schot de 2-0 op het scorebord bracht. Vijf minuten later wist Moerkapelle, na een mooie actie van Boutasqount, zelf afgemaakt met een hard schot, de voorsprong naar 3-0 te brengen. De aanval van Moerkapelle was in die fase goed op dreef. De gevaarlijke voorzetten van Verweij, het goede loopwerk van de beide v.d. Hovens en de acties op het middenveld van onder meer Boutasqount maakte duidelijk het verschil. Een goede voorzet van de hard werkende Thymen Eindhoven bracht Verweij in stelling die met een reuze sprong de bal op de lat kopte. Doch vlak daarna was het spits Koolhaas die zijn bijdrage aan de middag startte. Na de zoveelste voorzet dit keer van J. v.d. Hoven wist, hij nog binnen het half uur, uit de scrimmage de bal voor de vierde keer binnen te tikken. WVC werd er in die fase wel een beetje moedeloos van, maar knokte door voor wat het waard was. Voor de rust zorgde De Bruin wederom met een goed schot nog voor de 5-0 en bracht Koolhaas op aangeven van weer J. v.d. Hoven de stand zelf al op 6-0. Even leek het erop dat het scorebord vanmiddag dan toch te weinig cijfers zou kunnen bevatten, maar achteraf bleek dat gelukkig mee te vallen.

Na rust had WVC de opstelling kennelijk iets aangepast en was de ergste honger naar het scoren bij Moerkapelle enigszins geluwd. De boog kan immers geen 90 minuten lang gespannen blijven staan.Trainer Bergen wisselde 3 veldspelers en liet ook vanmiddag het maximaal aantal spelers een bijdrage leveren. WVC verdedigde iets beter en wat in de eerste helft mee zat lukte in de tweede helft iets minder. Na ruim een kwartier spelen noteerde spits Koolhaas vanmiddag nog wel even zijn derde doelpunt, uit een mooie voorzet van de goed spelende Verweij schoot hij de bal resoluut en hard binnen. Een volgende actie van deze spits belande op de binnenkant van de paal maar trof geen doel evenals enkele pogingen van invaller Van Dommele. Een vrij eenvoudige overwinning en sportieve wedstrijd, waarin de scheidsrechter nauwelijks behoefde op te treden.
De koek was vanmiddag na 7-0 op. Een doelsaldo van 16 voor en 1 tegen en twee mooie overwinningen op rij bieden perspectief. Volgende week zaterdag komt Kamerik op bezoek, weer een thuiswedstrijd dus. Gelet op de wedstrijden in het verleden een tegenstander waar Moerkapelle het  waarschijnlijk wel eens wat moeilijker tegen zou kunnen krijgen. Eerst oefent Moerkapelle dinsdag a.s. thuis tegen DWO aanvang 20:00 uur.

Opstelling: Patrick Slingerland, Tim Koorevaar(67: Arco Verweij), Taco Drost, Jilles Eindhoven, Thymen Eindhoven (67: Wouter Noorlander), Remon de Bruin, Daniel van den Hoven, Harmen Verweij, Michael Koolhaas, Justin van den Hoven (55: Jaron van Dommele)