Moerkapelle 1 wint het oefenduel tegen Be Fair 1

Be-Fair 1

Jarno Van Ommeren (afstandschot)
... (kopbal)
Jarno Van Ommeren (afstandschot)
Jeffrey Kievit (intikker)

6 april 2023 20:15

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Donderdagavond oefende Moerkapelle 1 tegen buur Be Fair 1, beide elftallen komen op de zaterdag uit in verschillende vierde klasse 's . De eerste kans van de wedstrijd was na enkele minuten voor Joost Herbert, hij schoot echter net over. Na 10 minuten was het Jarno van Ommeren die vanaf de linkerzijde een hard schot over de natte grasmat los liet, een schuiiver die met een mooie boog in de verste hoek van het doel van de tegenstander belandde. De wedstrijd ging aanvankelijk veelal gelijk op, Be Fair trachtte met goed combinatie voetbal de verdediging van Moerkapelle te doorbreken., Dat lukte enkele keren, maar keeper Jansen stond de ballen goed tegen te houden en vlak voor rust schoot Be Fair nog een open kans naast.
Na rust scoorde Be Fair uit een goed genomen vrije trap met daarop volgende een goede kopbal de gelijkmaker. Beide teams gingen daarna op zoek naar de voorsprong. Moerkapelle veelal spelend vanuit de counter en Be Fair met combinatievoetbal. Het was Moerkapelle dat met Senna Jager met een van de counters door een mooie lob over de keeper heen doel trof. Be Fair zette nog meer aan maar kon niet echt de opening vinden. Ook enkele vrije trappen troffen geen doel. Moerkapelle kon er op los counteren en met succes. Een misverstand in de achterhoede gaf Van Ommeren de kans om van verre afstand met een mooi schot zijn tweede van de avond te verzilveren. In de laatste minuut werd het zelfs na een mooie aanval opgezet door Salm nog 4-1.  Gelet op  het speldbeeld wellicht eniogszins geflatteerd, maar wel een mooie oposteker voor Moerkapelle om deze speelwijze ook de komende competitewedstrijden vast te houden om zo punten te veroveren.